برنامه‌های سوگواری ارتحال حضرت امام (ره) در کانون‌های مساجد استان سمنان اجرا شد
برنامه‌هاي سوگواري ارتحال حضرت امام (ره) در کانون‌هاي مساجد استان سمنان اجرا شد

برنامه‌های سوگواری ارتحال حضرت امام (ره) در کانون‌های مساجد استان سمنان اجرا شد

حجت الاسلام موسوي گفت: برنامه‌هاي سوگواري به مناسبت گراميداشت سالگرد ارتحال جانسوز امام خميني (ره) بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي و سالروز قبام تاريخي ۱۵ خرداد در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان برگزار شد.
شناسه خبر : 11550 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما،حجت الاسلام «سید علی موسوی» با تاکید بر مجازی بودن برنامه‌های سوگواری ارتحال حضرت امام (ره) وقیام ۱۵خرداد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان درفضای مجازی اجرا گردید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تبیین اندیشه‌های نورانی حضرت امام (ره) در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا در قالب انتشار فایل سخنرانی، عکس نوشته، اینفوگرافیک، متن و قالب‌های دیگر، برپایی محافل سوگواری با بهره گیری از فضای مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری در قالب پیامک و کتابخوانی به ویژه از آثار حضرت امام (ره) در فضای مجازی از جمله برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اهدای ثواب تلاوت نور در شب‌های ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه به روح مطهر حضرت امام (ره) و در ۱۵ خرداد به روح مطهر شهدای قیام ۱۵ خرداد در فضای مجازی و گروه‌های پیام رسان ها خبر داد وگفت: سیاه پوش کردن مساجد و محله، غبارروبی از مزار شهداء، معرفی کتاب وتولید نماهنگ وسرودو دعوت از مردم برای گوش فرا دادن به سخنان رهبری در روز رحلت امام خمینی (ره ) که از صدا و سیما به صورت زنده پخش می شود، از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با تأکید براینکه امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و تلاش برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی و سیره و منش ایشان برای جامعه امروز ضرورتی انکارناپذیر است ادامه داد: بر این اساس باید در این جهت حرکت‌های مؤثری صورت گیرد. 

 

حجت الاسلام موسوی آگاهی بخشی به نسل جوان و آشنایی این نسل با ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد را از اهداف برنامه ها عنوان کردوگفت: امام راحل در همه زمینه ها الگو است و دلسوزی، اخلاص، گسترش عدالت، خدمت به مردم و مبارزه با دشمن مهمترین ویژگی های حضرت امام است که باید بیشتر ترویج شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه همواره باید یاد و خاطره شهدای ۱۵​ خرداد را همواره در ذهن خود زنده نگه داریم خاطرنشان کرد: امام راحل همواره در خصوص نکوداشت ۱۵ خرداد تذکر دادند که این روز باید گرامی داشته شود زیرا حادثه ۱۵ خرداد حادثه استثنایی و کم نظیری بود.