کانون های فهما از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند
کانون هاي فهما از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند

کانون های فهما از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند

فلاح ، با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند افزود: اين نهاد مردمي با استفاده از ظرفيت و ارتباط با جوانان مي توانند در حوزه هاي مختلف فرهنگي ،هنري و ورزشي فعاليت خوبي با محوريت دين و ارزش هاي ديني داشته باشند.
شناسه خبر : 11628 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان،فرشید فلاح لاله زاری در مراسم تجلیل از کانون های فعال  در رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد «فهما»، با اشاره به ظرفیت وپتانسیل کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: در دوره های گذشته مساجد پایگاهی برای مشارکت و فعالیت در عرصه دفاع مقدس بود اما امروز صحنه جنگ و دفاع و نیز تهاجم دشمنان تغییر کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه در شرایط امروز مساجد باید خط اول تلاش برای تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی باشند ادامه داد: دولت از امکانات محدودی در این عرصه برخوردار است و ایجاد و راه اندازی سامانه فهما نیز توسط دولت با این هدف ایجاد شده است.

 

وی به ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با جوانان ونوجوانان نیز اشاره داشت واظهارکرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در محله های خود به سراغ جوانان نخبه و مستعد رفته و فعالان این عرصه را به برای تولید محتوی مورد نیاز فضای مجازی به میدان بیاورند.

 

فلاح لاله زاری کانون های فرهنگی هنری را با عضویت دو میلیون و ۳۰۰ هزارنفر خانواده بزرگی خواند وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بهترین مکان برای فعالیت در عرصه فضای مجازی و تولید محتوی به شمار می آیند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فعالیت فرهنگی و هنری که قابلیت ارائه در فضای مجازی را نداشته باشند اقتصادی  ندانست وگفت: قرار گرفتن فعالیت های فرهنگی و هنری بر بستر فضای مجازی شرایط را برای بهره مندی جمع بیشتری از مردم فراهم می سازد و این امر این فعالیت ها را اقتصادی تر می کند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند اضافه کرد: این نهاد مردمی با استفاده از ظرفیت و ارتباط با جوانان می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی ،هنری و ورزشی  فعالیت خوبی با محوریت دین و ارزش های دینی داشته باشند.

 

به گفته فلاح لاله زاری کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به گونه ای فعالیت و تلاش کنند که با تولید محتوا، مطالب تولیدی خود را از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  تصریح کرد:اجرای طرح فهما با ایجاد انگیزه برای فعالیت های بیشتر مسجدی، هم دایره فعالان فرهنگی مساجد و هم دایره مخاطبان فعالیت های مسجدی را گسترش داد.

 

در این مراسم، از مدیران و فعالان ۱۰ کانون فعال که در رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» معرفی شدند تجلیل  به عمل آمد.