کانون های مساجد فعال رویداد ملی فهما در استان سمنان تجلیل شدند
کانون هاي مساجد فعال رويداد ملي فهما در استان سمنان تجليل شدند

کانون های مساجد فعال رویداد ملی فهما در استان سمنان تجلیل شدند

در مراسمي با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان از مديران و فعالان کانون هاي فعال اين استان در رويداد ملي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور «فهما»تجليل شد.
شناسه خبر : 11630 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان،حجت الاسلام سید علی  موسوی در این مراسم، ضمن بیان اینکه اجرای طرح ملی پایتخت فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) فرصت و عرصه ای برای دیده شدن، رقابت و معرفی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری و الگوهای برتر مساجد است گفت: در سامانه فهما فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس محورهای« قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، فعالیت های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، خلاقیت و نوآوری » ارزیابی شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: نظام فهما راهبردهای شبکه سازی و توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادها و بکارگیری این استعدادها، حضور هدفمند و جریان ساز کانون ها در فضای عمومی جامعه، تولید محصولات و استفاده از محصولات تولیدی دین محور برای جامعه مخاطب را تبیین می کند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰کانون فعال و شایسته تقدیر در رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما»معرفی شدند اظهارداشت: این کانون ها که از شهرهای مختلف استان سمنان هستند سال گذشته بیشترین فعالیت و عملکرد را در قبال بارگذاری فعالیت ها و برنامه های کانون خود در رویداد ملی فهما داشته اند.

 

حجت الاسلام موسوی سامانه فهما را عرصه ای برای توجه بیشتر کانون های فرهنگی هنری مساجد به فعالیت در عرصه فضای مجازی دانست و این کانون ها به دلیل عملکرد و فعالیت گسترده تر انتخاب شده اند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تمام فعالیتها وبرنامه های خود را درسایت بچه‌های مسجد، ثبت کنند ادامه داد: ثبت ایده، ارسال گزارش عملکرد فعالیت‌های ملی و مذهبی، ثبت گروه فیلم، سرود و نمایش و فعالیت‌های فضای مجازی از جمله مواردی است که مدیران کانون‌ها می‌توانند در سایت بچه‌های مسجد، ثبت کنند.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان طرح ملی فهما این امکان را فراهم می آورد که فعالیت ها و نقش اعضا و فعالان کانون ها به وضوح تبیین شود و در مقابل دید جمعی قرار گیرد.

 

در این مراسم از کانون چهارده معصوم (ع)شاهرود، کانون شباب المهدی(عج) سمنان، کانون امام جعفر صادق (ع) ایوانکی، کانون امام حسین (ع) سمنان، کانون اباصالح المهدی(عج) سمنان، کانون مجبان الزهرا(س) شاهرود، کانون علی بن ابیطالب (ع) میامی، کانون رضوان میامی، کانون اخلاص و ایثار شاهرود و کانون فجر انقلاب شاهرود تجلیل شد.