فهما بستری برای تعامل، همفکری و تبادل تجربیات کانون های مساجد است
فهما بستري براي تعامل، همفکري و تبادل تجربيات کانون هاي مساجد است

فهما بستری برای تعامل، همفکری و تبادل تجربیات کانون های مساجد است

رکني خواه، «فهما» را بستري براي تعامل، همفکري و تبادل نظرات و تجارب ساير کانونهاي فرهنگي هنري مساجد دانست و گفت: در «فهما»از ارائه برنامه هاي تکراري، پرحاشيه کم اثر و کم مخاطب پرهيز مي شود.
شناسه خبر : 11688 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان، روح الله رکنی خواه با اشاره به اهمیت رویداد ملی فهما در میان فعالان فرهنگی و دینی مسجد گفت: امروز باید از ایده ها وطرح های نو وخلاق برای حضور وترغیب جوانان ونوجوانان در برنامه های مسجد استفاده کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ابا صالح المهدی(عج) سمنان انتقال تجارب کانون های فرهنگی هنری مساجد موفق به یکدیگررا از مهمترین مزیت راه اندازی« فهما» عنوان کردوافزود: مشارکت بیشتر افراد در امور مساجد، احیا و رشد فعالیت‌های هنری و فرهنگی، ایجاد انگیزه و رقابت،سازماندهی برنامه ها وجلوگیری از موازی کاری از دیگر شاخص های رویدادملی«فهما» است.

 

وی تصریح کرد: این ابتکار ارزشمند در کنارجمع آوری بانک جامع اطلاعاتی از پتانسیل ها،‌توانمندی هاو قدرت اجرایی کانون ها در عرصه فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، الگوهای برتر را عرضه کرده و مساجد سراسر کشور را به هم نزدیک تر می کند.

 

رکنی خواه با تأکید براستفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه ها اظهارامیدواری کرد: با به وجود آمدن این فضای جدید در راستای توسعه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین نهضت تولید محتوا در فضای مجازی بتوانیم گام های گسترده تری برداریم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ابا صالح المهدی(عج) سمنان با بیان اینکه فهما بستری برای تعامل، همفکری و تبادل نظرات و تجارب سایر کانونهای فرهنگی هنری مساجد محسوب می شود اضافه کرد: در «فهما»از ارائه برنامه های تکراری، پرحاشیه کم اثر و کم مخاطب  پرهیز می شود.

 

وی تصریح کرد: برای بهتر به نتیجه رسیدن و برگزاری یک برنامه مطلوب از تمامی ظرفیت های موجود در مسجد استفاده شود که این مورد فقط با همکاری و وجود همدلی وتفاهم بین نهادهای مسجد تحقق می یابد.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری ابا صالح المهدی(عج) سمنان با یک برنامه ریزی و مدیدیت دقیق می توان از سرمایه اصلی هر کانون که اعضاء و نیروهای آن هستند در جهت رسیدن به اهداف بهره برد.

 

رکنی خواه با بیان اینکه جوانان ونوجوانان را با اخلاق مناسب واحترام و شخصیت قائل شدن برای آنان می توان جذب و در مسجد وکانون تثبیت کرد ادامه داد: این موضوع موجب می شود که خود این افراد تبلیغ کننده ومشوق دوستان خود به سمت مسجد باشند.

 

کانون فرهنگی هنری ابا صالح المهدی(عج) سمنان به عنوان کانون برتر استان سمنان در زمینه ثبت گزارش عملکرد در سامانه فهما معرفی شده است.