رویداد ملی «فهما» اقدامی ارزشمند وهدفمند برای فعالیتهای مسجدی است
رويداد ملي «فهما» اقدامي ارزشمند وهدفمند براي فعاليتهاي مسجدي است

رویداد ملی «فهما» اقدامی ارزشمند وهدفمند برای فعالیتهای مسجدی است

نورمحمدي ،اجراي طرح ملي «فهما» را اقدامي ارزشمند وهدفمند براي فعاليتهاي مسجدي بويژه در حوزه فضاي مجازي عنوان کردوگفت: فضاي مجازي تأثيرگذارترين و پرمخاطب‌ترين رسانه‌اي است که در ميان ساير رسانه‌ها، نقش تعيين کننده‌اي در فرهنگ‌سازي، در سطح جوامع دارد.
شناسه خبر : 11727 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان؛مجتبی نورمحمدی با اشاره به اجرای طرح ملی «فهما» توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: یکپارچه سازی فعالیت های کانون های مساجد، ارزش گذاری و فراهم سازی فضای رقابتی برای ارائه هر چه بهتر برنامه های مسجدی،ساماندهی برنامه ها وطرح ها، کشف استعداد های فرهنگی و هنری و احصاء آمار فعالیت‌های اجرایی و جلوگیری از کار پراکنده و بی هدف از مهمترین مزیت های رویداد ملی «فهما» است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) ایوانکی،اجرای طرح ملی «فهما» را اقدامی ارزشمند وهدفمند برای فعالیتهای مسجدی بویژه در حوزه فضای مجازی عنوان کردوگفت: فضای مجازی تأثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ای است که در میان سایر رسانه‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در فرهنگ‌سازی، در سطح جوامع دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه این رویدادملی می‌تواند با کشف استعداد های فرهنگی و هنری و احصاء آمار فعالیت‌های اجرایی زمینه احیای کارکردهای فراموش شده مساجد را فراهم آورد ادامه داد: سایر کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از تجربیات یکدیگر برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها استفاده کنند والگویی برای هم باشند.

 

نورمحمدی احیای نقش مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، تربیت نیروی کارآمد و تاثیرگذاری و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی را از اهداف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمردوگفت:رویدادملی«فهما» با ایجاد یک سیستم یکپارچه سازی و رصد، اقدامات ارزشمند کانون ها را مورد توجه قرار داده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) ایوانکی، با بیان اینکه در رویدادملی «فهما» کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار انسجام و وحدت بیشتر میتوانند با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند اضافه کرد: در این طرح از فضای مجازی و فناوری نوین استفاده بهینه شده است.

 

وی اطلاع رسانی شفاف از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجدرا از برکات طرح ملی«فهما» برشمردوافزود: در این طرح فرصتی برای دیده شدن هر چه بهتر فعالیت ها وبرنامه هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق می‌افتد، ایجاد کند وهمچنین با امتیازاتی که برای ارزیابی تعریف شده فرصت‌هایی رقابتی را برای کانون های فرهنگی هنری مساجد مهیا کند.