دهه کرامت باید بتواند باعث رشد فردی و اجتماعی در جامعه شود
دهه کرامت بايد بتواند باعث رشد فردي و اجتماعي در جامعه شود

دهه کرامت باید بتواند باعث رشد فردی و اجتماعی در جامعه شود

آيت الله شاهچراغي، دهه کرامت را را فرصتي ارزشمند براي ابراز ارادت به خاندان وحي دانست و گفت: دهه کرامت بايد بتواند باعث رشد فردي و اجتماعي در جامعه اسلامي شود.
شناسه خبر : 12328 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

آیت الله «سید محمد شاهچراغی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛ ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوار ایشان امام رضا (ع) دهه کرامت را فرصتی مناسب برای اراز ادارت به خاندان وحی و ترویج سبک زندگی رضوی دانست و گفت: در این دهه باید به رشد فردی و اجتماعی جامعه بر اساس فرهنگ و سیره رضوی توجه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: شیعیان امام رضا (ع) باید در راستای تبیین زندگی امام رضا و سایر ائمه اطهار (ع) که همچون نور واحدی هستند اهتمام ورزند و با برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب سخنرانی، هیئات مذهبی، اجرای مسابقات فرهنگی درفضای مجازی و نظایر اینها با توسل به نور هدایتگری امام رئوف گام‌های مؤثری برای حفظ جامعه از ناهنجاری‌ها بردارند.

 

 وی با بیان اینکه ارائه سبک زندگی رضوی و تعمیق معارف و بینش دینی، ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت علمی، اخلاقی و رفتاری عالم آل محمد (ص) و ارائه الگوی مکتب ولایت و امامت به عنوان تنها راه حل مشکلات جامعه بشری  باید از رویکردهای برنامه های دردهه کرامت باشد گفت: نباید به دشمن فرصت رخنه در کالبد فرهنگی جامعه را داد.

 

آیت الله شاهچراغی فاصله گرفتن جوانان از آموزه‌ها و معارف ائمه(ع) را از اهداف دشمنان برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از شیوه‌های متنوع و ایده‌های خلاق و جوان پسند در تبیین سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه باید این هدف را خنثی کنیم.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت و امام رضا (ع) کریم اهل بیت هستند، گفت:این دهه سراسر احسان، بخشش، عنایت، توجه، و غیره است و همه مردم شادمان هستند و به ایشان توسل می‌کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به نماگذاری روز ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز دختر اظهارداشت: دختر در مکتب اسلام از احترام و جایگاه بالایی برخوردار بوده و از دختران بعنوان رحمت و مایه برکت خانه و خانواده یاد شده است.

 

آیت الله شاهچراغی در ادامه با تأکید بر لزوم الگوبرداری دختران ایران اسلامی از زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) اذعان داشت: پرورش و تربیت فرزندان به ویژه دختران باید مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و از احکام و معارف اسلامی در تربیت فرزندان بهره گیری شود.