سومین جشنواره سرود«ترنم الهی» بصورت غیر حضوری برگزار می شود
سومين جشنواره سرود«ترنم الهي» بصورت غير حضوري برگزار مي شود

سومین جشنواره سرود«ترنم الهی» بصورت غیر حضوری برگزار می شود

حجت الاسلام شمس الدين با بيان اينکه دستورالعمل برگزاري سومين دوره جشنواره سرود« ترنم الهي» بر اساس شرايط کرونايي تنظيم شده است گفت: داوري آثار ارسال شده به جشنواره بر اساس شرايط خاص و ويژه دوران کرونا صورت خواهد گرفت.
شناسه خبر : 12691 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛ حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین  در جلسه شورای سیاست گذاری سومین جشنواره سرود نماز با عنوان« ترنم الهی»در محل ستاد اقامه نماز استان، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سراسری سرود نمازدانش آموزی با عنوان «ترنم الهی»گفت: این جشنواره در رده های سنی ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ سال با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر و رسانه (شبکه های اجتماعی و رسانه های برخط)،افزایش آگاهی نسل نو نسبت به آثار، آداب و احکام نماز،تشویق و ترغیب مربیان و فعالین عرضه هنر به تولید آثار نمازی،معرفی و ترویج سرود های فاخر نمازی در جامعه وانتقال مفاهیم اسلامی ، انقلابی و ملی به نسل نو با استفاده از ابزار هنر و سرود برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری به علت ویروس منحوس کرونا تصمیم بر این شد که جشنواره ترنم الهی تماما به صورت غیرحضوری با موضوعیت نماز برگزار شود اضافه کرد: بررسی سرود از جهت فنی و تخصصی و اقبال و بازدید مردم به سرود های منتخب در جشنواره از روش های داوری آثار ارسالی به این جشنواره  است.

 

وی با تأکید بر اینکه گروه های منتخب علاوه بر حمایت مادی،حمایت معنوی هم خواهند شد ادامه داد:  اثر ارسالی منتخبان در استودیو ضبط و به عنوان نماهنگ نماز منتشر خواهد شد.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه اجرای برنامه برای نخستین بار بصورت مجازی  برگزار می شود اظهارداشت:در دوران کرونا ظرفیت های مختلف در حوزه فضای مجازی شناسایی شد.

 

دبیر سومین جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان «ترنم الهی» حدفاصل شروع و پایان جشنواره را ۴ تا ۵ ماه اعلام کرد و افزود: گروه های سرود می بایست تا پایان مرداد ماه نام گروه خود به شماره پیامک ۶۶۰۰۰۹۹۸۶۳  ارسال و پس از دریافت لینک ثبت نام و آیین نامه فنی اقدام به تکمیل فرم شرکت در جشنواره  کنند.

 

وی با تأکید براینکه  آثار ارسالی صرفاً باید در موضوعات جشنواره باشد ادامه داد: آثار ارسالی به دو صورت با موسیقی و بدون موسیقی قابل پذیرش است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه این جشنواره مختص پسران  برگزار می شود اضافه کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است.

 

این جلسه با حضور معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان و دبیر جشنواره، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون های مساجد و جمعی از اعضاء شورای سیاست گذاری جشنواره برگزارشد.