جلسه هم اندیشی رواق سرود مرحله دوم فهما در سمنان برگزار شد
جلسه هم انديشي رواق سرود مرحله دوم فهما در سمنان برگزار شد

جلسه هم اندیشی رواق سرود مرحله دوم فهما در سمنان برگزار شد

جلسه هم انديشي رواق سرود در راستاي مرحله دوم رويداد ملي فهما در ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان برگزار شد.
شناسه خبر : 12705 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان؛ جلسه هم اندیشی رواق سرود در رستای مرحله دوم رویداد ملی فهما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید علی موسوی در این جلسه سرود را يکي از قالبهاي ارزشمند هنري که در مسجد مي تواند براي جذب جوانان و نوجوانان موثر باشد دانست و افزود: براي تقويت اين موضوع ، کانونهاي فرهنگي هنري مساجد برنامه هاي ويژه اي را در دستور کار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فاز دوم رویداد ملی فهما، گفت: در مرحله دوم فهما فعالیت ها در 3 شبستان و در 12 رواق ارائه می شود که در این رواق ها فعالیت ها بصورت تخصصی دسته بندی شده اند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین قالب های گفتمان سازی هنری سرود است،گفت: در قالب سرود می توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد و با این نگاه رواق سرود فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعداد های جوان در حوزه سرود های مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه گفتمان سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین محور و جاذبه آفرینی در مساجد از اهداف رواق سرود می باشد،گفت: کشف ،پرورش و به کارگیری خلاقیت های هنری بچه های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاورد های مهم این رواق به شمار می روند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه رواق سرود در فاز دوم رویداد ملی فهما به استان سمنان واگذار شده است،افزود: با توجه به فعالیت های خوب گروه های سرود استان سمنان در سال های گذشته مدیریت رواق سرود در شبستان هنر مرحله دوم رویداد ملی فهما به این استان واگذار شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از تشکیل کارگروه سرود کانون های مساجد استان در سال گذشته، گفت: گروه های سرود کانون های مساجد استان سمنان در سال گذشته فعالیت های خوبی را در زمینه سرود بویژه در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق و در دهه فجر انقلاب اسلامی داشتند که انتظار می رود در فاز دوم رویداد ملی فهما  و در رواق سرود نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری سید الشهدا(ع) شهر سمنان به عنوان دبیرخانه رواق سرود رویداد ملی فهما به ستاد کشور معرفی خواهد شد،افزود: مربیان و اعضاء گروه های سرود استان در اجرای برنامه های پیش رو در رواق سرود با این کانون مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.