رویداد «روح مقاومت» زمینه ای برای ورود وصیت نامه شهدا به زندگی مردم است
رويداد «روح مقاومت» زمينه اي براي ورود وصيت نامه شهدا به زندگي مردم است

رویداد «روح مقاومت» زمینه ای برای ورود وصیت نامه شهدا به زندگی مردم است

حجت الاسلام فريدون با بيان اينکه وصيت نامه شهدا بايد به عنوان يک سند تاريخي و ارزشمند مورد استفاده قرار گيرد،گفت: وصيت نامه شهدا بايد در زندگي مردم وارد شود و اقشار مختلف جامعه شهدا را بعنوان الگويي مناسب در زندگي خود انتخاب کنند که رويداد بين المللي«روح مقاومت» مي تواند زمينه اين اقدام پسنديده را فراهم سازد.
شناسه خبر : 12793 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از سمنان ؛حجت الاسلام حسن فریدون در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن تقدیر از توجه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد به شهدا ،گفت: در جامعه امروز آشنایی نسل جوان و نوجوان با زندگی و وصیت نامه شهدا بسیار اهمیت دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه ورود خوبی داشته اند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به رونمایی از رویداد روح مقاومت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور  ،گفت: اداره کل بنیاد شهید استان سمنان در زمینه جمع آوری و چاپ وصیت نامه شهدا اقدامات خوبی داشته است و تا کنون 13 جلد از وصایای شهدا را به چاپ رسانده است که در این زمینه در سطح کشور دارای رتبه برتر می باشد.

 

وی با بیان اینکه آثار جمع آوری شده در زمینه وصایای شهدا بروز و به سبک بین المللی کار شده است ،افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با استفاده از ظرفیت های موجود و سایت بچه های مسجد در آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی و وصیت نامه شهدا اقدام خوبی انجام دهند.

 

حجت الاسلام فریدون با بیان اینکه وصیت نامه ها باید به عنوان یک سند تاریخی و ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد،افزود: وصیت نامه شهدا باید در زندگی مردم وارد شود و اقشار مختلف جامعه شهدا را بعنوان الگویی مناسب در زندگی خود انتخاب کنند که رویداد بین المللی«روح مقاومت» می تواند زمینه این اقدام پسندیده را فراهم سازد.

 

حجت الاسلام فریدون همچنین به ضرورت تکریم خانواده معظم شهدا توسط اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد با اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» گام بلندی در این زمینه برداشته اند که با حضور نوجوانان و جوانان جلوه زیباتری از تکریم خانواده های شهدا را شاهد خواهیم بود.