رویداد بین المللی«روح مقاومت»تلاش بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد
رويداد بين المللي«روح مقاومت»تلاش بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارد

رویداد بین المللی«روح مقاومت»تلاش بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

فلاح با اشاره به رويداد ملي و بين المللي "روح مقاومت" که اجراي آن آغاز شده است گفت: اجراي دقيق اين رويداد که تاکيد بر وصاياي شهدا و تلاش بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارد مي توان توليدات خوبي را براي فضاي مجازي توليد و ارائه کرد.
شناسه خبر : 13035 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان، فرشید فلاح لاله زاری در نشستی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اجرای رویداد ملی و بین المللی "روح مقاومت" به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسطکانون های فرهنگی هنری در فضای مجازی تاکید کرد: در شرایط امروز جهان که تحت تاثیر کرونا قراردارد فعالیت در فضای مجازی با توجه به مخاطبان گسترده ای که دارند بسیار لازم و مقرون به صرفه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در تولید محتوی برای فضای مجازی عقب هستیم خاطرنشان کرد: مردم تشنه محتوای سالم و ارزشی هستند و در این خصوص، تلاش بیشتر برای تولید محتوی پرجاذبه و خلاقانه در فضای مجازی ضروری و لازم است.

 

وی جوانان و نوجوانان را مخاطبان اصلی فضای مجازی معرفی کرد و گفت: جوانان و نوجوانان تاثیر پذیری بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه از فضای مجازی دارند و دشمنان انقلاب اسلامی نیز از طریق فضای مجازی جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

 

فلاح در ادامه به فعالیت های دشمنان اسلام و انقلاب در فضای مجازی و القای ناامیدی، بزرگ نمایی مسایل و مشکلات جامعه و تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اشاره کرد و متذکر شد: در این شرایط باید در داخل ضد این اهداف دشمنان عمل نماییم و با ارائه تولیدات ارزشی و مناسب و نیز امید آفرینی و نشاط افزایی برای جوانان و نوجوانان در فضای مجازی اقدام نماییم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به رویداد ملی و بین المللی "روح مقاومت" که اجرای آن آغاز شده است گفت: اجرای دقیق این رویداد که تاکید بر وصایای شهدا و تلاش بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد می توان تولیدات خوبی را برای فضای مجازی تولید و ارائه کرد.

 

رویداد ملی و بین المللی "روح مقاومت" با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و نیز ارائه روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم در چهار قالب و در فضای مجازی به صورت مسابقه اجرا می شود.

این رویداد مشتمل بر بخش‌های صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس ‌نوشت و پادکست از وصیت‌نامه شهدا است که در پایان این مسابقه از 40 اثر ملی و 20 اثر بین المللی به عنوان آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

زنده نگه داشتن یاد شهدا و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و توسعه جبهه مقاومت، عمل به وصایای شهدا در زندگی امروز با دقت در گنجینه های معنوی وصایای شهدا را از اهداف این مسابقه است و قرآن و عترت در وصیت شهدا، امام و مرجعیت و علما در وصیت شهدا، دفاع از وطن، قدس و فلسطین مظهر مقاومت ، نقش و جایگاه مساجد در تربیت جامعه در وصیت شهدا از محورهای مورد نظر این مسابقه ملی و بین المللی به شمار می رود.