افتتاح مجازی طرح ملی «تابستانه فهما» در سمنان
افتتاح مجازي طرح ملي «تابستانه فهما» در سمنان

افتتاح مجازی طرح ملی «تابستانه فهما» در سمنان

حجت الاسلام موسوي گفت: طرح ملي«تابستانه فهما» با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي و بصورت وبينار با حضور روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان افتتاح شد.
شناسه خبر : 13498 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛ صبح یکشنبه(29 تیرماه) طرح ملی«تابستانه فهما» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افتتاح شد.

 

حجت الاسلام سید علی موسوی در ابتدای این مراسم افتتاح با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امسال با ساز و کاری جدید و به دنبال غنی‌سازی اوقات فراغت بچه های مسجدی است گفت: طرح« تابستانه فهما» به عنوان یک طرح در سطح ملی با محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برنامه های مختلف اوقات فراغت را برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه به علت شیوع بیماری ویروس کرونا امسال تابستان متفاوتی را نسبت به سال های قبل داریم  اظهار داشت: برنامه های تابستانه کانون های مساجد بیشتر به شکل مجازی برگزار می شود و  اردوها و کلاس‌هایی که در طرح «تابستانه فهما»بصورت حضوری  برنامه ریزی شده است نیز باید با  اخذ تاییدیه از ستاد مبارزه با کرونا استان برگزار شود.

  

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت طرح غنی سازی اوقات فراغت سعی شده برنامه های آموزشی و حضوری در مساجد شهرهایی که از لحاظ شیوع این بیماری در خطر کمتری هستند، از سوی ستاد استانی مجوز برگزاری نشست ها و کلاس های آموزشی را دریافت کرده و بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی برنامه ها را اجرایی کنند افزود: در غیر اینصورت برنامه های آموزشی در گستره فضای مجازی و به صورت آنلاین  برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آنچه در برگزاری طرح «تابستانه فهما» مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته،  محوریت و همراهی امام جماعت، هیئت امنا و سایر تشکل‌های مسجد و محله است تا در سایه این همراهی و تعامل، شبکه‌سازی و جریان‌سازی اساسی با هدف بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی شکل گرفته و گام بلندی در راستای محتوابخشی به اوقات فراغت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه طرح «تابستانه فهما»  در سالجاری منطبق با اساسنامه مصوب کانونهای مساجد، درقالب  سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر»، و ۱۲ رواق طراحی شده و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است اظهارداشت: تمام کانونهای فرهگی هنری تحت پوشش بایستی جهت افزایش امتیاز و ایجاد امکان جلب حمایتهای تعریف شده ستاد مرکزی، تمامی فعالیت خود را به همراه استنادات در پرتال بچههای مساجد به نشانی bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 

وی در ادامه با تشریح شبستان ها و رواق های تابستانه فهما بیان کرد: در «شبستان فرهنگ» با محور رویکرد قرآنی بخش‌های «نور»، «کتاب»، «رسانه»، «همدلی» و «دانش» در قالب‌های برگزاری کلاس، همایش، نشست، محفل، حلقه، بازدید، مسابقه، نمایشگاه، شبکه‌های مجازی، تولید دانش و کارگاه قرآنی تعریف شده و برگزار می شوند، همچنین در «شبستان نوآوری» دو رواق «کارآفرینی» و «فناوری» محور فعالیت ها و قرار گرفته‌‌اند که در قالب کارگاه، نمایشگاه، فروشگاه، ارائه طرح، کلاس، شبکه‌های مجازی به فعالیت می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رواق‌های در نظرگرفته شده ویژه «شبستان هنر»  اظهارداشت: سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج از جمله مواردی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی شده  و هر کدام از این رواق‌ها در قالب یک طرح ملی در کشور اجرایی می‌شوند.