سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از شهیدی برخاسته از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود
سه‌شنبه‌هاي تکريم با تجليل از شهيدي برخاسته از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود

سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از شهیدی برخاسته از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود

پنجمين هفته از طرح ملي «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در استان سمنان با تجليل از خانواده شهيد «محمدتقي شريعتي»، شهيدي از خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 13821 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛پنجمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم»مصادف شده است با ایام عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال 1367 و شهادت جمعی از رزمندگان استان سمنان از جمله شهید محمد تقی شریعتی، از کارکنان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود است.

 

شهید شریعتی، فرزند اسدالله، اول تیرماه 1341 در روستای قلعه نوخرقان است که در یگان سپاه شاهرود و گردان سیدالشهدا تیپ 12 قائم (عج) قریب 17 ماه سابقه حضور در جبهه را در کارنامه پرافتخار خود به ثبت رساند.

 

وی در زمان حضو در جبهه ها دارای مدرک دیپلم و متاهل بود به عنوان فرمانده دسته در عرصه های مختلف دفاع مقدس  به رشادت پرداخت.

 

شهید شریعتی در زمان شهادت  کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پنجم مرداد 1367 در عملیات مرصاد و در منطقه اسلام آباد غرب، تنگه چهار زبر به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید در قلعه نوخرقان شاهرود به خاک سپرده شد.

 

 

در فرازی از وصیت شهید محمد تقی شریعتی می خوانیم:

 ای ملت عزیز، از جا برخاسته ام به حکم خدا و ولایت فقیه همانطور که برادرهایم برخاسته اند برای پیروزی اسلام و گسترش جهانی کلمه توحید یعنی لا اله الا الله، تلاش برای نجات ملت های محروم و تحت ستم و درهم کوبیدن پایه های کفر و شرک، ای امت اسلام وقتی که خداوند و اولیاء او شما را به عامل حیاتبخش که همان جهاد باشد خواندند سستی نورزید که خداوند منان آگاه است از شما و اعمال و نیت شما، بدانید که همگی شما بسوی او بازگشت خواهید گشت به یقین حاکمیت نهایی و پیروزی حق در سایه عرق و خون بپا می شود.