رواق سرود یکی از مهمترین جاذبه‌های رویداد ملی فهما است
رواق سرود يکي از مهمترين جاذبه‌هاي رويداد ملي فهما است

رواق سرود یکی از مهمترین جاذبه‌های رویداد ملی فهما است

گلرو با بيان اينکه رواق سرود در شبستان هنر يکي از مهمترين رواق‌هاي رويداد ملي (فهما) محسوب مي‌شود، افزود: سرود جايگاه ويژه‌اي را در حوزه هنر در طول انقلاب اسلامي داشته است و کانون‌هاي (فهما) نيز مي‌توانند با اجراي برنامه در مناسبت‌هاي مختلف شور و نشاط اجتماعي را در جامعه ايجاد کنند.
شناسه خبر : 14148 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛عباس گلرو در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فاز دوم رویداد ملی فهما توسط کانون های مساجد گفت: اگر بتوان جاذبه های بیشتری در 12 رواق تعریف شده در این رویداد را بیشتر کرد  می توان  شاهد جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد باشیم.

 

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه رواق سرود در شبستان هنر یکی از مهمترین رواق های فهما است که می تواند جاذبه خوبی را داشته باشد، افزود: قشر جوان و نوجوان به راحتی جذب نمی شوند و در واقع بدنبال دیده شدن و نشان دادن خود و توانمندی های خود در اجتماع هستند که اگر ذوق و استعداد جوانان در مساجد ساماندهی شود می توان نتیجه بهتری گرفت.

 

وی تصریح کرد: سرود جایگاه ویژه ای را در حوزه هنر در طول انقلاب اسلامی داشته است و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان می توانند با اجرای برنامه در مناسبت های مختلف بویژه در دهه امامت و ولایت شور و نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کنند.

 

گلرو  با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه منسجم در حوزه فرهنگ با محوریت مساجد،افزود: وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی مورد توجه باشد تا از تداخل و موازی کاری ها در نهادهای فرهنگی جلوگیری شود و برای رسیدن اهداف باید یک کار مشترک با تقسیم وظابف و کیفیت بالا برنامه ریزی شود.

 

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در زمینه حضور کم جوانان ونوجوانان باید آسیب شناسی صورت گیرد گفت: اعتکاف یک همایش بی نظیر است که جوانان از این برنامه فرهنگی دینی و برنامه هایی مانند شب های احیا و عزاداری در ماه محرم استقبال خوبی را دارند و این نشان دهنده این است که قابلیت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را داریم.

 

وی بیان کرد:حماسه و شور دو مسئله مهمی است که روحیه شادابی و نشاط را در جوانان روشن می کند و اگر دیده شدن جوانان به عنوان یک خوراک اصلی مطرح شود می تواند برنامه بهتری برای این قشر در مساجد داشت.

 

گلروبا اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های شاخص بصورت مشارکتی توسط کانون های مساجد و دیگر ارکان مسجد گفت:در مناسبت های مختلف برنامه ها بصورت جامع و با مشارکت همه باشد تا وحدت بیشتری را در جامعه نشان دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:مساجد در طول انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای را داشته اند و امروز نیز در کشورهای مختلف جهان مساجد نقش محوری دارند و دشمنان از مساجد و حضور مردم در این سنگر هراس دارند.