مسجد محل ترزیق و ترویج همه خوبی‌ها به جامعه است
مسجد محل ترزيق و ترويج همه خوبي‌ها به جامعه است

مسجد محل ترزیق و ترویج همه خوبی‌ها به جامعه است

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه مسجد محل ترزيق وترويج همه خوبي‌ها به جامعه است گفت: آموزه‌هاي ديني در مساجد باعث هدايت جامعه به صراط مستقيم مي‌شود.
شناسه خبر : 15204 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۸

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان سمنان، با اشاره به روزجهانی مسجد گفت: درواقع این ایام فرصتی است تا هرچه بیشتر کارکردهای مسجد را تبیین کرده و از این ظرفیت برای پیشرفت و تعالی جامعه بهره ببریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مساجد را پایگاه وجایگاه اصلی در دین مبین اسلام دانست وافزود:هر کجا که عده ای علم مبارزه با ظلم واستکبار را به دست گرفتند وبلند کردند مرکز ومنشأ اصلی آن مسجد بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی روح معنویت وتقوا،روح همدلی وبرادری ومواسات،روح مقاومت واستکبار ستیزی را از برکات وکارکردهای مسجد برشمردوگفت: یکی از کارکردهای مهم مسجد کادرسازی ونیرو پروری برای آینده اسلام است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهای بسیارخوب برای کادرسازی ونیرو پروری وشبکه سازی می باشند که زیر نظر امام مسجد فعالیت می کنند.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای جذب کودکان ،نوجوانان وجوانان به مسجد ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت قرآن،اصول وعقاید بنیه های اعتقادی را محکم کنند.

 

حجت الاسلام موسوی  گفت: در دوره های گذشته مساجد پایگاهی برای مشارکت و فعالیت در عرصه دفاع مقدس بود اما امروز صحنه جنگ و دفاع و نیز تهاجم دشمنان تغییر کرده است وتوجه به  فضای مجازی از کارکردهای مهم مساجد محسوب می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با جوانان ونوجوانان نیز اشاره داشت واظهارکرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دوره های تقویت سواد رسانه ای را درمساجد برای تولید محتوا در فضای مجازی برگزار کنند.

 

وی با بیان اینکه بی توجهی وغفلت از فضای مجازی که درحال حاضر به عنوان ضروریات زندگی است باعث هدایت مردم به سمت تولیدات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام می شود اضافه کرد: سوق دادن مردم به سوی فضای مجازی خودی از وظایف اهالی مسجد مخصوصا کانون های فرهنگی هنری  است.

 

حجت الاسلام موسوی  با اشاره به اینکه قرار گرفتن فعالیت های فرهنگی و هنری بر بستر فضای مجازی شرایط را برای بهره مندی جمع بیشتری از مردم فراهم می سازد اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به گونه ای فعالیت و تلاش کنند که با تولید محتوا، مطالب تولیدی خود را از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهند و اجازه ندهند تا دشمنان از فضای مجازی برضد اسلام استفاده کنند.

 

وی با تأکید براینکه براي تبليغ مفاهيم ديني باید بتوانیم از ظرفيت هاي موجود در فضاي مجازي  به شکل صحیح استفاده کنیم ادامه داد: تقویت بستر برای فعالیت فعالان مساجد در عرصه های مختلف بویژه عرصه فضای مجازی، گامی مهم در مقابله با توطئه های دشمنان است.