افسران جنگ نرم در مساجد باید در عرصه فضای مجازی فعال باشند
افسران جنگ نرم در مساجد بايد در عرصه فضاي مجازي فعال باشند

افسران جنگ نرم در مساجد باید در عرصه فضای مجازی فعال باشند

فلاح گفت:افسران جنگ نرم در مساجد بايد در عرصه فضاي مجازي فعال باشند و همانگونه که در دفاع مقدس مساجد سنگر بودند اکنون نيز بايد در پشتيباني از فرهنگ و در جنگ نرم سنگر مستحکم در دفاع از مردم باشند.
شناسه خبر : 15264 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان؛فرشید فلاح لاله زاری در بازدید از کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص)مسجد الزهرا (س)با گرامیداشت روز جهانی مسجد ابراز داشت: افسران جنگ نرم در مساجد باید در عرصه فضای مجازی فعال باشند و همانگونه که در دفاع مقدس مساجد سنگر بودند  اکنون نیز باید در پشتیبانی از فرهنگ و در جنگ نرم سنگر مستحکم در دفاع از مردم باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: کانون های مساجد فرصتی برای تقویت روحیه هنر مسجد است که می توانند در عرصه فضای مجازی فعالیت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری  محمد رسول الله (ص) از کانون های فعال و پویا در استان است که هم خواهران و برادران همزمان فعالیت دارند، تصریح کرد: در برنامه های کانون فعالیت های موثری را انتخاب کردید و با توجه به اینکه امروز در جنگ رسانه ای به سر می بریم و موشک های دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی وارد صحنه شده است و در این صحنه جانباز و شهید می دهیم و آسیب های زیادی را وارد می کند باید فعالیت بچه های مسجد در این زمینه بیش از گذشته باشد.


فلاح گفت: امروز بسیاری از افراد بدنبال شبهه افکنی و اختلاف افکنی هستند و تلاش دارند بین فرقه های مختلف اسلامی تفرقه ایجاد کنند و این اقدامات از طریق رسانه های غربی و وهابی در حال انجام است که با جان فشانی افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی و افرادی که در جنگ نرم و سخت با دشمن حضور موثر دارند این توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه  َبرنامه ریزی جهت معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام شده است، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه می توانند ورود جدی داشته باشند  و با راه اندازی باشگاه های کتابخوانی در این زمینه حضور موثری داشته باشند.

وی گفت:هدف ما بالا بردن سطح مطالعه جامعه است و استان سمنان با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی و دینی دارد که می تواند بعنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.


فلاح با تاکید بر اینکه سمنان بعنوان مرکز تولید محتوای دینی در فضای مجازی معرفی شود، بیان کرد: در استان سمنان سه رویداد ملی را انتخاب کردیم تا در این عرصه فعالیت گسترده ای صورت پذیرد که سوگواره مهر محرم با تولید محتوای مذهبی در فضای مجازی است با تولید عکس و فیلم کوتاه یکی از این رویدادهای ملی به میزبانی استان سمنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فعالیت در جشنواره هنرهای مفهومی رضوی را دیگر رویداد ملی در استان معرفی کرد و افزود:  تولید محتوای امام رضایی در فضای مجازی دیگر محور فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی است که  بصورت ملی برگزار خواهد شد.

وی همچنین جشنواره آیات را فعالیت سوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در زمینه تولید محتوای دینی برشمرد و گفت: این جشنواره نیز با محوریت هنرهای قرآنی و تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی می باشد که کانون های مساجد در این عرصه می توانند حضور گسترده و پرشور را داشته باشند.