تقدیر از خانواده شهید «منوچهر رامه» در دهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان سمنان
تقدير از خانواده شهيد «منوچهر رامه» در دهمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان سمنان

تقدیر از خانواده شهید «منوچهر رامه» در دهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان سمنان

دهمين هفته از طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» با تقدير از خانواده معظم شهيد منوچهر رامه در شهرستان آرادان استان سمنان برگزار خواهد شد.
شناسه خبر : 15603 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛ دهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهید منوچهر رامه در شهرستان آرادان برگزار می شود.

 

شهيد منوچهر رامه اي در تاريخ 1338 در روستاي رامه از توابع شهرستان آرادان در استان سمنان چشم به جهان گشود. او در خانواده اي مذهبي رشد يافت و عاشق مکتب اسلامي و دوستار اهل بيت گرديد. تا آنجا که براي حفظ اسلام محمدي پا به عرصه جنگ و شهادت گذاشت و جان خويش را نثار راه دوست کرد.


او به مسجد علاقه زيادي داشت و درس اخلاق را اول در کانون خانواده مجد در کانون مسجد فرا گرفت، حدود يک سال به پيروزي انقلاب مانده بود که از طرف رژيم شاه به سربازي فرا خوانده شد، اما آنها علاقه اي به رژيم نداشتند و با خريدن سربازي از رفتن به خدمت سر باز زد، منوچهر در تظاهرات هم شرکت مي کرد و بر ضد رژيم شعار مي داد.

 

اوايل انقلاب امام خميني فرمان دادند که حضور حزب الله در جبهه جنگ لازم و ضروري است؛ که شهيد و چند تن از دوستانش به نام هاي علي رامه اي (پسر عمو)، سالار رجايي پور (داماد). منوچهر نيز با اطلاع از اين فرمان خود را آماده کرد و با کسب اجازه از پدر راهي ميدان نبرد گشت.


البته 12 ماه به عنوان سرباز خدمت کرد و بعد از اتمام سربازي، داوطلبانه به ميدان جنگ رفت. او در عمليات فتح المبين در خرمشهر در تاريخ 05/01/61 به شهادت رسيد و جام عشق را يک باره سر کشيد.

 

پيكر مطهر اين شهيد عزيز در زادگاهش روستاي رامه به خاك سپرده شد.