صحیفه سجادیه یک درسنامه جامع در زمینه مقاومت است
صحيفه سجاديه يک درسنامه جامع در زمينه مقاومت است

صحیفه سجادیه یک درسنامه جامع در زمینه مقاومت است

حجت الاسلام گلايري با بيان اينکه صحيفه سجاديه يک درسنامه جامع در زمينه مقاومت است،گفت: از نگاه امام سجاد(ع) مقاومت ارزشمند است و معرفت، علم، بصيرت، انقطاع از دنيا، تدبير، دشمن شناسي و صبر از مهمترين نرم افزارهاي مقاومت به شمار مي‌روند.
شناسه خبر : 16000 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛حجت الاسلام زین العابدین گلایری در نشست علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان سمنان با بیان اینکه امام سجاد(ع) سکولارستیز ترین شخصیت جهان اسلام بوده است،ابراز داشت: با بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان می تواند به این مسئله پی برد که تماما با مسائل سیاسی سرو کار داشته اند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر با اشاره به اهمیت واژه شناسی مقاومت گفت: مقاومت صرفا در زمینه دفاع نیست و در واقع مقاومت هم پدافند را در برمی گیرد و هم شامل هجوم و حمله می شود.

 

وی تصریح کرد:مقاومت با وجود گستره معنایی بالایی که دارد در مقامل دشمن درونی و بیرونی باید معنا پیدا کند و روح مقاومت در تمامی ادعیه صحیفه سجادیه وجود دارد.

 

حجت الاسلام گلایری مقاومت در برابر دشمن بیرونی نیز بسیار مهم است، گفت: با نگاهی به دوران حیات امام سجاد(ع) شاهد 3 دوره متفاوت خواهیم بود که مرحله اول همراهی با امام حسین(ع) در دوران حاکمیت معاویه و همراهی با پدر بزرگوارشان در قیام عاشورا بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر مرحله دوم حیات سیاسی امام سجاد (ع) را مربوط به ارسال پیام های روز عاشورا دانست و اقزود:در واقع پیام روز عاشورا مبتنی بر فطرت بشری است که رساندن این پیام و خفه نشدن ان در آن دوران نیازمند یک علمدار داشت که امام سجاد(ع) به همراه حضرت زینب(س) مسئولیت رساندن پیام قیام امام حسین(ع) به بشریت را بر عهده داشتند.

 

وی بیان کرد:مرحله سوم حیات سیاسی امام سجاد(ع) هدایت جامعه شیعی بوده است که هنرمندانه ترین مباحث برای هدایت بشر را در قالب دعا و مناجات در صحیفه سجادیه مطرح شده است.

 

حجت الاسلام گلایری  با بیان اینکه صحیفه سجادیه یک درسنامه جامع در زمینه مقاومت است،گفت: از نگاه امام سجاد(ع) مقاومت ارزشمند است و برای مقاومت نرم افزار ها و سخت افزار هایی یاز است که معرفت،علم،بصیرت،انقطاع از دنیا،تدبیر،دشمن شناسی و صبر از مهمترین نرم افزارهای مقاومت هستند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر افزود:بهره مندی از افراد متخصص و توانمند و تجهیز به سلاح های قوی و پیشرفته نیز از سخت افزار های مورد نیاز مقاومت می باشد.

 

وی یادآور شد:در بیان امام سجاد (ع) مقاومت زمان و مکان نمی شناسد و در هر جایی که مسلمین حضور دارند مشرکین نیز هستند وبدنبال توطئه علیه مسلمین خواهند بود و این مقاومت تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام گلایری گفت:هدف از مقاومت عبودیت و بندگی خداوند متعالی است و تمامی مقاومت ها با هدف فطری خلقت که عبادت وبندگی خداوند است تحقق پیدا می کند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر در پایان بیان کرد:مقاومت یک امر مشترک در بین ادیان مختلف در جهان است و تمام ادیان وحیانی که در  شریعت الهی قرار دارند و کسانی که سنت الهی را اجرا می کنند بر مسئله مقاومت توجه ویژه دارند.