نظام اسلامی الگویی مبتنی بر عقلانیت و معنویت به جهان نشان داده است
نظام اسلامي الگويي مبتني بر عقلانيت و معنويت به جهان نشان داده است

نظام اسلامی الگویی مبتنی بر عقلانیت و معنویت به جهان نشان داده است

فلاح با بيان اينکه بايد بيشتر از سرمايه شخصيت معنوي ائمه اطهار(ع)بهره مند شويم ،گفت: نظام اسلامي الگويي ميتني بر عقلانيت، معنويت به جهان نشان داده است.
شناسه خبر : 16003 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری در نشست علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان سمنان ابراز داشت:شخصیت معنوی ائمه اطهار (ع) گنج های ارزشمند و فناناپذیری در عرصه فرهنگ هستند که هرچه از آنها بهره گیری کنیم کم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید بیشتر از این سرمایه های معنوی بهره مند شویم اظهار داشت: نظام اسلامی الگویی میتنی بر عقلانیت، معنویت به جهان نشان داده است.

 

وی با بیان تاریخچه ای از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: این کنگره 10 سال قبل به ابتکار آیت الله نعیم آبادی در بندرعباس با هدف آشکار کردن گنج نهفته در صحیفه سجادیه شکل گرفت و در این سالها به تبیین شخصیت علمی و معنوی حضرت زین العابدین (ع) پرداخت.

 

فلاح با بیان اینکه این کنگره همه ساله در فاصله زمانی 12 تا 25 محرم که مصادف با ایام شهادت آن حضرت است برگزار می شود گفت: در کنار این کنگره 40 نشست علمی و فرهنگی با مشارکت 14 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانهای مختلف کشور برگزار شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه مراجع تقلید همه ساله برای این کنگره پیام صادر می کنند گفت: در عرصه بین المللی نیز نشست های بین المللی در کشورهای مختلف تاکنون با همکاری رایزن های فرهنگی برگزار شده است.

 

وی افزود: نشست علمی امروز که با عنوان امام سجاد (ع) اسوه عقلانیت، معنویت و مقاومت در سمنان برگزار شد اولین نشست از این نوع است که در این استان برگزار می شود.