صحیفه سجادیه کتابی سراسر از درس های زندگی است
صحيفه سجاديه کتابي سراسر از درس هاي زندگي است

صحیفه سجادیه کتابی سراسر از درس های زندگی است

آيت الله نعيم آبادي با اشاره به اينکه صحيفه سجاديه کتابي سراسر از درس هاي زندگي است، افزود: دعا در حق همسايه، دعا در حق پدر و مادر، تشکر از خدا براي نعمت ها و ... از نمونه درس هايي که در زندگي تکاليف ما را براي حيات بهتر مشخص مي کند.
شناسه خبر : 16005 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در ارتباط مجازی  در نشست علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان سمنان بیان کرد:انديشه هاي سياسي امام سجاد (ع) كه در قالب دعا و مناجات در صحيفه سجاديه و رساله حقوق بيان شده را بايد براي هدايت جامعه اسلامي در زندگي مردم عملي كرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کتاب ارزشمند صحيفه سجاديه در زمان امام سجاد (ع) به راحتي در اختيار مردم نبود بلكه به صورت پنهاني و نسل و به نسل به ما رسيده و ما وظيفه داريم حق آن را ادا كنيم.

 

وی گفت: برخي بر اين باور بودند كه امام سجاد (ع) از جنگ و سياست كناره گيري كرد و به دعا و نيايش پرداخت اما اگر اين امام از سياست جدا بود چه كسي واقعه عاشورا را روايت مي كرد و در مقابل دستگاه بني اميه مي ايستاد.


آيت الله نعيم آبادي گفت: امام سجاد (ع) به صورت علمي و عملي در برابر سياست هاي ظالمانه دستگاه بني اميه ايستاد و با ظلم مبارزه كرد .

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این کتاب می تواند حلقه وصل ما و جهان باشد، یادآورشد: بنابه هدایت حضرت ولی عصر(عج) صحیفه کتاب دعا فقط نیست کتاب زندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه کتابی سراسر از درس های زندگی است، افزود: دعا در حق همسایه، دعا در حق پدر و مادر، تشکر از خدا برای نعمت ها و ... از نمونه درس هایی که در زندگی تکالیف ما را برای حیات بهتر مشخص می کند.