آرمان شهدا زمینه‌سازی تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) بود
آرمان شهدا زمينه‌سازي تشکيل حکومت جهاني امام زمان (عج) بود

آرمان شهدا زمینه‌سازی تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) بود

حجت الاسلام موسوي گفت: شهدا بدنبال آرمان تشکيل حکومت جهاني امام زمان (عج)رفتند و ما نيز بايد براي تحقق اين آرمان بايد تلاش کنيم.
شناسه خبر : 16280 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی عصر سه شنبه در دیدار با خانواده معظم شهید «مجید شریعتی» در شهرستان شاهرود در راستای دوازدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم زمینه سازی تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) را آرامان شهدا دانست و افزود: تلاش بریا تحقق آرمان های شهدا وظیفه همه می باشد و بچه های مسجد نیز باید در این عرصه پیشگام باشند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: با توجه به اینکه شهدا برای یک آرمان شهید شده اند و زنده نگه داشتن آرمان شهدا با یاد شهدا صورت می گیرد.

 

وی گفت: شهادت به معنای فداکاری برای ناموس و امنیت جامعه است و شهید مرگ را با اختیار خود مرگ و شهد شهادت را می نوشد وشهدا با این مجاهدت از میهن خود دفاع کرده اند.
 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ملت ما هنر شهادت را یاد گرفته اند و تا زمانی که هنر شهادت وجود دارد ما سربلند هستیم، تصریح کرد:در ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشییع شهدا فضایی معنوی را در ایران اسلامی ایجاد کرده بود و  امروز شهدای مدافعان حرم و شهدای امنیت و شهدای سلامت را در جامعه داریم که فضایی معنوی را در ایران ایجاد کردند.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  افزود: شهدا حقی بر گردن ما دارند که قابل جبران نیست و  با هیچ اقدامی این دین را نمی تواند ادا کرد و فقط می توانیم با تقویت روحیه استکبار ستیزی و مقاومت و دفاع از اسلام راه شهید را ادامه دهیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم از فعالیت‌های رواق همدلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجداست ،ابراز داشت:این طرح  منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهداء، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی طرح سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط کانون های  فرهنگی هنری مساجد و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور در حال برگزاری است و در استان سمنان نیزاین طرح  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و بچه های مسجدی در منازل شهدا و در مساجد با تجلیل از خانواده معظم شهدا در شهرهای مختلف استان در سه شنبه هر هفته در حال برگزاری است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.