دفاع مقدس بزرگترین جهاد دینی و ملی ملت غیرتمند ایران اسلامی بود
دفاع مقدس بزرگترين جهاد ديني و ملي ملت غيرتمند ايران اسلامي بود

دفاع مقدس بزرگترین جهاد دینی و ملی ملت غیرتمند ایران اسلامی بود

حجت الاسلام موسوي گفت: اقتدار امروز به واسطه ايستادگي و دفاع غيرتمندانه دوران دفاع مقدس بود و دفاع مقدس در واقع بزرگترين جهاد بزرگ ديني و ملي ملت غيرتمند ايران اسلامي بود.
شناسه خبر : 16399 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس دین اسلام را دین برادری و برابری دانست و ابراز داشت:دین مبین اسلام دین رحمت و بخشش است و اما اگردر مقابل این رحمت کسی به حریم مسلمانان تجاوز کرد و یا قوانین و مقرارات (عقود)را زیر پا گذاشت باید به شدت با او برخورد شود و اگر حمله ای از جانب دشمن صورت گرفت باید به شدت با او برخورد کرد و از تمامیت اسلام دفاع کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: مومنین نباید سستی کنند و نا امید شوند و باید با تمام قدرت با دشمن مبارزه کرد و با ایمان به خدا و داشتن هدف و پیروی از ولایت ائمه اطهار(ع) و گوش به فرمان ولی فقیه زمان بودن با سستی در جامعه مبارزه کرد.

 

وی گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی ما از میهن اسلامی خود دفاع کردیم و مقاومت ایستادگی ما امروز به یک فرهنگ برای کل جهانیان تبدیل شده است و این فرهنگ مقاومت را باید تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان اینکه اقتدار امروز به واسطه ایستادگی و دفاع غیرتمندانه دوران دفاع مقدس بود ،افزود:دفاع مقدس در واقع بزرگترین جهاد بزرگ دینی و ملی ملت غیرتمند ایران اسلامی بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: مسئله اصلی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، تحمیل جنگ بین المللی علیه آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و ملت بزرگ بود و به فرموده حضرت امام راحل تمام اسلام برابر تمام کفر بوده است.

 

وی یادآور شد: دفاع مقدس برپایه سرمایه معنوی و اعتقادی ایثار، مجاهدت، ترجیح مصالح عمومی بر فردی، وحدت عمومی و توجه به توان داخلی و تبعیت محض از ولایت فقیه به نتیجه رسید.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به برگزاری طرح ملی«سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:این طرح  توسط کانون های  فرهنگی هنری مساجد و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور در حال برگزاری است و در استان سمنان نیزاین طرح  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و بچه های مسجدی در منازل شهدا و در مساجد با تجلیل از خانواده معظم شهدا در شهرهای مختلف استان در سه شنبه هر هفته در حال برگزاری است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تأکید بر اینکه  امروز اگر اقتدار و امنیت در ایران اسلامی در سطح بالایی قرار دارد، این امر مرهون فداکاری شهدا و خانواده های آنها است بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم،  همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه به مدت 14 هفته تا 31 شهریور مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح از فعالیت‌های رواق همدلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجداست ،ابراز داشت:این طرح  منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهداء، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی ایجاد شوق ونشاط وهمدلی با سرمایه های محلات ومساجد که برگرفته از سیره وروش پیامبر(ص) وائمه اطهار(ع) باشد را از اهداف طرح برشمرد وافزود: شناسایی وتکریم خانواده معظم شهداء وایثارگران،چهره های ماندگار، نخبگان ونوجوانان ممتاز در همه عرصه های زندگی ایرانی اسلامی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف اجرای طرح است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور به دنبال عمل به بیانات مقام معظم رهبری در مورد توجه به وصیت نامه شهداء، اقدام به اجرای طرحی با عنوان «روح مقاومت» کرده است افزود: شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی فرد فرد آحاد جامعه ماندگار کردند و امروز نیز شاهد حضور نوجوانان و جوانان در عرصه ایثار و شهادت هستیم.

 

وی مهلت شرکت دراین رویداد، را دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کردوافزود: و علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و حضور در سایت «فهما» آثار خود شامل دل نوشته، خاطره نویسی، عکس و خوانش وصیت نامه شهدا را ارائه دهند.