خانواده شهید علی رضایی میزبان چهاردهمین هفته از طرح سه شنبه های تکریم
خانواده شهيد علي رضايي ميزبان چهاردهمين هفته از طرح سه شنبه هاي تکريم

خانواده شهید علی رضایی میزبان چهاردهمین هفته از طرح سه شنبه های تکریم

همزمان با چهاردهمين هفته از طرح ملي سه شنبه هاي تکريم از خانواده معظم شهيد «علي رضايي» در شهرستان دامغان استان سمنان تجليل خواهد شد.
شناسه خبر : 16849 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛چهاردهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده معظم شهید «علی رضایی»در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

 

شهید علی رضایی فرزند حسن در تاریخ ۱۳۴۲/۰۶/۲۰ در روستای آهوانو،از توابع شهرستان دامغان چشم به جهان گشود. خانواده او بسیار مذهبی بودند.بنابراین شهید با توجه به محیطی که در آن قرار گرفته بود،به فردی مومن و معتقد به ارزشهای اسلام و انقلاب مبدل شده بود. شهید دوران کودکی و همچنین تحصیلات ابتدایی را در روستا گذراند.بعد از آن به اتفاق خانواده به شهر دامغان مهاجرت کردند.

 

این شهید والامقام در دامغان تحصیلاتش را ادامه داد و با وجود مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی که بر زندگی شان حاکم بود، علاقه ی زیادی به درس و مدرسه از خود نشان می داد و در این راه بسیار با اراده و مصمم قدم برمیداشتدوره ی راهنمایی و دبیرستان هم با موفقیت کامل سپری شد و او توانست مدرک دیپلم خود را دریافت کند.او در دوران تحصیل یکبار داوطلبانه از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توفیق حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل را پیدا کرداما بعد از تحصیل هم این عرصه را مهیا دید که بتواند در کنار دیگر همرزمان غیور خود،در راه آزادی و اقتدار این مرز و بوم قدم برداردو در این عرصه مفید واقع شود.

 

بنابراین با وجود این که تازه ازدواج کرده بود،به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دامغان درآمد.پس از آن تمام مدت در خدمت در خدمت رزمندگان در مناطق جنگی بود و به عنوان فرمانده گروهان شهید مهرابی خدمت می کرداو سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۲ در عملیات غرور آفرین بدر(شرق دجله) در اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید. پیکر پاک شهید پس از تشییع در روستای آهوانو آرام گرفت.