تشریح برنامه‌های هفته کتاب ستاد فهما در سمنان/اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب در استان
تشريح برنامه‌هاي هفته کتاب ستاد فهما در سمنان/اجراي طرح ملي شنبه‌هاي کتاب در استان

تشریح برنامه‌های هفته کتاب ستاد فهما در سمنان/اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب در استان

حجت الاسلام موسوي گفت: برنامه هاي بيست و هشتمين دوره هفته کتاب در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سمنان با محوريت طرح ملي ايران قوي در قالب پويش # شنبه هاي کتاب مساجد به صورت مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 19650 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش # شنبه های کتاب مساجد به صورت مجازی برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به پویش # شنبه های کتاب در سطح مساجد استان، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در قالب این پویش پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب و نیز فایل های مربوط به فرمایش های مقام معظم رهبری، مسئولین استانی، شخصیت ها و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی را تهیه کرده و از طریق فضای مجازی منتشر کنند.



وی تصریح  کرد: همچنین می توان در قالب این پویش نسبت به معرفی کتب مفید و ارزشمند موجود در کتابخانه مسجد توسط کتابدار از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف، اقدام کرد.



حجت الاسلام موسوی گفت: یکی دیگر از ویژه برنامه های هفته کتاب، افتتاح طرح رواق کتاب در قالب دومین سال رویداد ملی فهما از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان چهارمحال و بختیاری، استان معین اجرای این طرح در سطح کشور است.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان سمنان با شاره به برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم در استان سمنان بیان کرد: تکریم فعالان حوزه کتاب یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی ستاد به کانون های مساجد، تکریم فعالان حوزه کتاب اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان و مروجان کتابخوانی است که در قالب طرح سه شنبه های تکریم تا پایان هفته کتاب اجرا می شود.


وی در ادامه بیان کرد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقای فرهنگ عمومی از اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه‌های مساجد مورد نظر بوده است.



مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان در خاتمه تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله این اهداف است.