بسیج نمونه بزرگی از فرهنگ مواسات و همدلی است
بسيج نمونه بزرگي از فرهنگ مواسات و همدلي است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

بسیج نمونه بزرگی از فرهنگ مواسات و همدلی است

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه بسيج نمونه بزرگي از فرهنگ مواسات و همدلي است ،افزود: مواسات در واقع به معناي اين است که ما انسان ها تمامي زندگي خود را براي حمايت و کمک رساني به يکديگر هزينه کنيم و لذا بسيج همه هزينه ها را از اول انقلاب تا کنون انجام داده است و نمونه بزرگي از مواسات است.
شناسه خبر : 20081 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج ،بیان کرد: بسیج فرهنگ اسلام و انقلاب است و در واقع بسیج همانند درخت تنومندی است که از تک تک مردم جامعه تشکیل می شود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه بسیج نمونه بزرگی از فرهنگ مواسات و همدلی است ،بیان کرد: مواسات به معنای این است که ما انسان ها تمامی زندگی خود را برای حمایت و کمک رسانی به همدیگر هزینه کنیم و لذا بسیج همه هزینه ها را از اول انقلاب تا کنون انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه بسیج در واقع به معنای سازماندهی عمومی همه آحاد جامعه اسلامی برای یاری و کمک رساندن به حاکمیت نظام و مردم است ،تصریح کرد: یکی از بهترین و ماندگار ترین هنرهای امام خمینی (ره)معمار کبیر انقلاب اسلامی نهادینه کردن فرهنگ بسیج بوده است که در فرهنگ بسیج همه به یکدیگر توجه دارند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بسیج فرهنگ حضور در میادین و عرصه های مختلف و استفاده از ظرفیت عظیم ملت است،گفت:بسیج باید تکیه گاه مسئولین نظام برای خدمت بهتر به آحاد جامعه باشد و برای مردم جامعه ارزش فراوانی قائل باشد و امروز نیز شاهد هستیم که بسیج در همه عرصه های خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه هفته بسیج متعلق به تمام کسانی است که تفکر بسیجی را دارند ،افزود:وقتی هدف از تشکیل بسیج را مطالعه می کنیم و آنچه مورد نظر امام (ره) بوده است را بررسی می کنیم، می بینیم که بسیج برای تشکیل یک جبهه مردمی و دفاع از ارزش های انقلاب در حوزه های مختلف این نهاد مردمی شکل گرفته است.

 

وی در ادامه به اشتراک کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج اشاره کرد و گفت: هر دو نهاد مولود مسجد هستند و در حقیقت بسیج محورش مسجد است و بسیجیان در مسجد تربیت می شوند و تفکر آنها مسجدمحور است و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز دارای همین جایگاه هستند و هر دو از یک جایگاه مشترک به جامعه تزریق می شوند و خوراک فکری برای مخاطبان فراهم می کنند.

 

 حجت الاسلام موسوی بیان کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه امام (ره) بر سنگر بودن مساجد تاکید دارند و بهترین پایگاه و ظرفیت که می تواند در حوزه های گوناگون راه و خوراک درست را برای جامعه نشان دهد، مسجد است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت:این محوریت مسجد با سایر اجزایی که در مسجد فعال هستند از امام جماعت تا بسیج مسجد و کانون های فرهنگی هنری مسجد در کنار یکدیگر ظرفیت بسیار بالایی را تولید فراهم می کنند که در هیچ کجای دنیا نمونه آن وجود ندارد واگر این ظرفیت ها همدل و هماهنگ در کنار یکدیگر قرار گیرند، ظرفیت بالایی را به وجود می آورند که در هیچ کجای دنیا نظیری مانند آن وجود ندارد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه افتخار اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد این است که بسیجی هستند افزود: امروز کانون‌های مساجد با توکل به خدا و داشتن روحیه جهادی بسیجی در عرصه‌های مختلف انقلابی جریان‌سازی می‌کنند.