تصویب اجرای طرح کوثر رسالت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
تصويب اجراي طرح کوثر رسالت در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان سمنان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

تصویب اجرای طرح کوثر رسالت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از تصويب اجراي طرح ملي کوثر رسالت در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان سمنان خبر داد.
شناسه خبر : 20810 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام موسوی در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور استاندار سمنان و مدیران دستگاه  های اجرایی استان سمنان به تبیین طرح کوثر رسالت پرداخت و بیان کرد:این طرح با عنوان«هر مادر ایرانی،یک مربی قرآنی» با هدف آشنایی مادرانی که کودک زیر 10 سال دارند و به منظور تربیت فرزندان قرآنی اجرا خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه گستره اجرای طرح بصورت استانی می باشد ،افزود: طرح کوثر رسالت بصورت بلند مدت برنامه ریزی شده است تا اثر گذاری آن بیشتر در جامعه لمس شود و با چشم اندازی که در این طرح دیده شده است به مرور زمیان اثر بخشی بیشتری در جامعه خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه مادران و خانواده های ایرانی نیازمند توجه به قرآن هستند،افزود: در این طرح مادران با مفاهیم قرآنی در حوزه تربیت فرزندان بیشتر آشنا می شوند و در نتیجه اثرگذاری بهتری در جامعه خواهند داشت.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه این طرح دربیش از  10 استان کشور اجرا شده است،تصریح کرد:اقدامات مقدماتی اجرای این طرح در استان سمنان نیز انجام شده است و 6 کارگاه مقدماتی نیز با حضور مادران قبل از شیوع بیماری کرونا در استان برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این طرح همه فنون آشنایی مادر جهت پرورش فرزند قرآنی در قالب های مختلف آموزش داده می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا این طرح در استان سمنان با آماده شدن زیرساخت های لازم بصورت مجازی قابل اجرا می باشد.

 

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان،استاندار و مدیران دستگاه اجرایی به منظور تصویب اجرای طرح کوثر رسالت  در استان سمنان،گفت: در این طرح تمامی مساجد سطح استان،علما و روحانیون،مربیان قرآنی،موسسات قرآنی،کانون های فرهنگی هنری مساجد و اعضاء شورای هماهنگی کانون های مساجد استان همکاری لازم را خواهند داشت.