شبکه رابطین فهما ارتباط کانون‌های مساجد راتسهیل می کند
شبکه رابطين فهما ارتباط کانون‌هاي مساجد راتسهيل مي کند
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما:

شبکه رابطین فهما ارتباط کانون‌های مساجد راتسهیل می کند

طاهريان به راه‌اندازي شبکه رابطين فهما اشاره کرد و گفت: اين رابطين ضمن تسهيل ارتباط کانون‌هاي مساجد اقداماتي در خصوص امتيازدهي انجام مي‌دهند.
شناسه خبر : 21953 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از سمنان؛ ؛مرتضی طاهریان درنشست با کارشناسان فهمای استان سمنان با اشاره به اینکه طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافته در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق در حال برگزاری است گفت: ین طرح در محورهای «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» با زیرمجموعه‌هایی نظیر فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه هایی همچون نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی برگزار می شود.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما با تأکید براینکه در رویداد ملی فهما به دنبال نمایش اقتدار بچه های مسجد در حوزه فرهنگ و هنر هستیم ادامه داد: با راه اندازی این شبکه همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند هر لحظه عملکردشان را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه در بسترشبکه رابطین فهما می‌توان کانون‌های فرهنگی هنری غیرفعال را ارتقا داده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کنیم افزود: به کانون‌های فرهنگی هنری مساجدی که در برنامه‌ها فعال نیستند کمک کنیم، چراکه فعال بودن کانون فرهنگی هنری در یک محله زمینه ساز پیشرفت محله را فراهم می‌کند.

طاهریان تلاش برای فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق رابطین کانون‌ها، ثبت فعالیت‌ها در شبکه را از جمله اقداماتی دانست که لازم است از سوی رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما تصریح کرد: پورتال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور زمینه برقراری تعاملات کانون‌ها با ستاد فهما را فراهم کرد و در قدم دوم موجب ثبت فعالیت کانون‌ها و سپس ثبت اعضا و شناسایی کانون‌های الگو شد و بر اساس رویداد ملی فهما کانون‌های مساجد برتر معرفی شدند و در حال حاضر نیز شبکه رابطین فرصت ارتباط گیری و تعامل  با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در ورود اطلاعات کامل و دقیق اطمینان حاصل کنند، اظهار کرد: به جهت انتشار اطلاعات در سامانه یعنی در صفحه اختصاصی کانون دقت نظر کانون و استان بسیار مهم است.

طاهریان با اشاره به فرصت محدود باقیمانده تا پایان اجرای طرح ملی «ایران قوی»، تصریح کرد: از کانون های فرهنگی هنری تقاضا می شود که هم فعالیت شان را افزایش دهند و هم در صورت نیاز دغدغه ها و درخواست هایشان را مطرح کنند.