۳۰دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان» است
۳۰دي ماه آخرين مهلت ثبت‌نام اعضاي کانون ها در مسابقات قرآني «مدهامتان» است

۳۰دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان» است

حجت الاسلام موسوي گفت: آخرين مهلت ثبت نام و بارگذاري آثار در سامانه بچه هاي مسجد براي شرکت در چهاردهمين دوره مسابقات قرآني«مدهامتان» ۳۰ دي ماه است.
شناسه خبر : 22555 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که همه ساله در بین اعضای کانون های مساجد سراسر کشور برگزار می شود گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این جشنواره به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجداضافه کرد: این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز، تلاوت نور به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی با اعلام این مطلب که رشته تلاوت نور ویژه برادران و خواهران در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال و در رشته قرائت نماز ویژه خواهران و برادران در رده سنی ۹ تا ۱۴سال برگزار می شود اظهارداشت: رشته مکبری ویژه برادران در رده سنی زیر ۹ سال و ۹تا ۱۴ سال و در رشته اذان نیز ویژه برادران در رده سنی ۹ تا ۱۴سال به رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: رشته تلاوت نور (ترتیل)، ویژه رده سنی ۹تا ۱۴ سال (متولدین ۱۳۸۵تا ۱۳۹۰) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز ۱: آیات ۱ تا ۱۲ و فراز ۲: آیات ۳۳ تا۴۰)، سوره مبارکه الرحمن (فراز ۱: آیات ۱ تا ۱۸ و فراز ۲: آیات ۶۰ تا ۷۸) و سوره مبارکه واقعه (فراز ۱: آیات ۱ تا۲۴ و آیات ۵۷ تا ۷۴) است و در آن بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه در رشته قرائت نماز نیز همچون رشته قرائت، رده سنی ۹ تا ۱۴ سال امکان شرکت دارند، یادآور شد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

وی شرایط شرکت در رشته اذان را صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه اعلام کردوافزود: آثار ارسالی رشته اذان در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رشته مکبری ویژه برادران بوده و در دو رده سنی زیر ۹ سال و رده سنی ۹ تا ۱۴ سال با محور اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی برگزار می‌شود افزود: آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» در دو مرحله استانی و کشوری خبردادوافزود: اجرا و ضبط اثر در منزل با توجه به شیوع بیماری کرونا بلامانع خواهد بود، هر چند در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

 

وی یادآور شد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.