استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب بوده است
استقلال آزادي جمهوري اسلامي شعار اصلي انقلاب بوده است

استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب بوده است

حجت الاسلام دهرويه گفت:در تظاهرات قبل از انقلاب اصلي ترين شعار استقلال آزادي جمهوري اسلامي بوده است و با توجه به آزادي که مردم ايران داشتند ولي با اين وجود هم افراد بي حجاب و بدحجاب در کنار زنان محجبه در تظاهرات شرکت مي کردند.
شناسه خبر : 23737 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام محسن محسن دهرویه در اولین شب از مراسم 10 شب 10 مسجد در آغاز دهه مبارک فجر در مسجد بیت الزهرا(س) سمنان با بیان اینکه استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب بوده است،بیان کرد: مردم در قبل از انقلاب آزادی های مختلفی از جمله کاباره های و دکان های شراب فروشی  و بی حجابی وجود داشت اما با این وجود همان مردم بدنبال آزادی و استقلال در ایران بودند.

 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بین آزادی بی بند و باری و آزادی اسلامی تفاوت زیادی وجود دارد،افزود:تعریف اولیه آزادی این است که هیچ مانعی نباید در مسیر میل انسانی وجود داشته باشد که این تعبیر غربی و اومانیسم است که حتی اینگونه آزادی در کشور های غربی نیز وجود ندارد.



وی بیان کرد: آزادی دوم این است که آزادی از تسلط دشمن باشد و این آزادی مد نظر ایران اسلامی است و تظاهرات قبل از انقلاب برای رهایی از بیگانگان بوده است.



حجت الاسلام دهرویه در ادامه تصریح کرد: خداوند راضی نیست که کافران بر  مسلمانان مسلط باشند و دوران قبل از انقلاب کافران بر ایران تسلط داشتند و دوران رضاخان در شهریور ۱۳۲۰ شوروی سابق و بریتانیا از غرب و شرق بر ایران حمله کردند و ارتش شاهنشاهی را شکست دادند و با فشار انگلستان رضاخان برکنار شد و پسرش بر تخت نشست.

 

همچنین در این مراسم گروه سرود وارثان آفتاب نیز به اجرای برنامه پرداخت.