ائمه جماعات نقش محوری در جذب نسل جوان به مساجد دارند
ائمه جماعات نقش محوري در جذب نسل جوان به مساجد دارند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

ائمه جماعات نقش محوری در جذب نسل جوان به مساجد دارند

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه مهمترين هدف کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مسجد است،افزود: ائمه جماعات نقش محوري در جذب نسل نوجوان و جوان به مساجد را دارند.
شناسه خبر : 23964 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با اشاره نقش مهم ائمه جماعات درمدیریت فرهنگی مساجد،بیان کرد: ائمه جماعات به عنوان رئیس کانون فرهنگی هنری در مسجد می باشند و مدیر کانون باید از سوی امام جماعت مسجد معرفی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مهمترین هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مسجد است،افزود: ائمه جماعات نقش محوری در جذب نسل نوجوان و جوان به مساجد را دارند که در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی جایگاه ویژه ای در زمینه کمک به کانون های مساجد دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری بیشتری در راستای ارتقاء فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه با محوریت مسجد تلاش کنیم.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه در سال 1370 مقام معظم رهبری به خوبی به باز شدن یک جبهه جدید بر علیه جمهوری اسلامی اشاره و به همه نیز گوشزدکردند، تصریح کرد:این جبهه با یک تهاجم فرهنگی شروع و با آوردن مدهای بد فرهنگی، اخلاقی، غربی و شرقی و اختلات آن با فرهنگ اصیل دینی و اسلامی ادامه یافت که تعبیر مقام معظم رهبری در سال‌های ابتدایی "تهاجم فرهنگی" بود اما بعد مدتی این تعبیر از سوی ایشان به شبیخون فرهنگی تغییر کرد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه روحانیون و مدیران کانون‌ها افسران جنگ نرم و قرارگاه فرهنگی هستند گفت: سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به کانون های مساجد را خطاب به ائمه جماعات گفتند و بر اساس سفارش ایشان شما فعالان فرهنگی  که در کانون‌های فرهنگی هنری مشغول فعالیت هستید و روحانیونی که در خط مقدم این جبهه هستند باید برای انجام کارهای فرهنگی و دینی دغدغه بیشتری داشته باشند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1397 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد ،بیان کرد: جلسات شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز برگزار می شود که اعضاء این شورا جهت پیشبرد اهداف فرهنگی با یکدیگر همکاری لازم را خواهند داشت.

 

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 99 در قالب طرح ملی ایران قوی در حال برگزاری است،افزود: طرح ایران قوی با 3 شبستان و 12 رواق و فعالیت هایی در حوزه مختلف فرهنگی و هنری تا 22 بهمن ماه در کانون ها فهما در قالب دومین رویداد ملی فهما برگزار می شود.