ائمه جماعات نظارت بیشتری در زمینه کانون ها داشته باشند
ائمه جماعات نظارت بيشتري در زمينه کانون ها داشته باشند
مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی استان سمنان:

ائمه جماعات نظارت بیشتری در زمینه کانون ها داشته باشند

حجت الاسلام عبداللهي با اشاره به فعاليت خوب کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بويژه در حوزه کودک و نوجوان،گفت: با توجه به نقش محوري امام جماعت در مسجد بايد زمينه اي براي نظارت بيشتر و بهتر ائمه جماعات بر فعاليت کانون ها فراهم گردد.
شناسه خبر : 23965 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان؛حجت الاسلام عباس عبداللهی در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسجد یک قالب اجتماعی در تاریخ اسلام داشته و محل مدیریت اجتماعی بوده است ،بیان کرد: در دین مبین اسلام همه مسائل اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و اقتصادی در مسجد مطرح و بررسی لازم صورت می گرفته است و این نشان از جایگاه ویژه مسجد در دیدن اسلام است.

مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در مسائل فرهنگ جدید سنت های فرهنگی گذشته فراموش می شوند افزود: ما باید به فرهنگی دینی و سنتی خود توجه داشته باشیم  و برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی با محوریت مساجد اهتمام ویژه اس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پس از ورود مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور توجه بیشتر به مساجد و ارتقاء جایگاه مساجد و مسائل مربوط به آن جایگاه ویژه ای داشته است که در استان سمنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز سعی در احیاء جایگاه مسجد در جامعه را دارد.

 

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه مقوله امامت مسجد را سعی داریم ارتقا دهیم تا سطح مدیریت اجتماعی اطراف مسجد بهبود پیدا کند،تصریح کرد: اجرای طرح امام محله، امام روستا و امام پایگاه های اجتماعی در دستور کار است که ائمه جماعات در این زمینه ها فعالیت داشته باشند که این طرح در مناطق حاشیه ای شهرها خوب پیش رفته است و شبکه ای از روحانیون مستقر در روستاها و شهرها و حاشیه شهرها تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی استان سمنان افزود:این طرح در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و... ورود پیدا کرده تا بتوانیم در کنار سایر ارگان ها در حل آسیب های اجتماعی موفق باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری  مساجد در حوزه کودک و نوجوان بیشتر می توانند تلاش کنند افزود: سازمان تبلیغات اسلامی  همگام با سایر ارکان فرهنگی مسجد اگر بخواهد در زمینه کودک و نوجوان برنامه ای داشته باشد باید با کانون های مساجد همکاری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی  کارگروه های تخصصی راه اندازی شده است ،گفت: یکی از این کارگروه ها با محوریت هیئت و مسجد است که پیشنهاد می گردد که نماینده ای از کانون های مساجد در این جلسات حضور پیدا کنند تا در این کارگروه در حوزه های مختلف فرهنگی در مساجد و هیئات بحث و تبادل نظر باشد.