کانون‌های فهما ظرفیت عظیمی در عرصه فعالیت‌های مسجدی محسوب می‌شوند
کانون‌هاي فهما ظرفيت عظيمي در عرصه فعاليت‌هاي مسجدي محسوب مي‌شوند
امام جمعه میامی:

کانون‌های فهما ظرفیت عظیمی در عرصه فعالیت‌های مسجدی محسوب می‌شوند

حجت الاسلام صفايي پور ضمن گراميداشت 18 اسفند ماه سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: کانون هاي فرهنگي هنري يک ظرفيت مهم در مساجد مي باشند که مي توانند آسيب هاي موجود در حوزه هاي مختلف بويژه حوزه فرهنگي و اجتماعي را رصد و پس از بررسي براي رفع آن تلاش کنند.
شناسه خبر : 25759 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در نشستی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در محل دفتر امام جمعه میامی با بیان اینکه مساجد کانون انقلاب و نشر معارف هستند ،ابراز داشت: مساجد از ابتدای اسلام مهمترین محل اجتماع مردم بوده است و مردم مطالبات خود را در مساجد و نمازهای جمعه و جماعات ارائه میکردند و امروز نیز مطالبات مردم از تریبون های نماز جمعه به مسئولین ارائه می شود تا مشکلات جامعه سریعتر حل شود.

 

امام جمعه میامی  با بیان اینکه مساجد ،نمازهای جمعه و جماعت ،انتخابات و راهپیمایی ها تجلی حضور مردم می باشد،بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات دشمن سعی بر کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات سال 1400 را دارد و ملت ایران اسلامی باید هوشیار باشند و با حضور حداکثری و انتخاب  اصلح  نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.

 

وی ضمن گرامیداشت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری یک ظرفیت مهم در مساجد می باشند که می توانند آسیب های موجود در حوزه های مختلف را رصد و پس از بررسی برای رفع آن تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صفایی پور در ادامه با اشاره به اینکه دشمن امروز در عرصه فرهنگی بصورت جدی تر وارد شده است ، تصریح کرد: با توجه به روند رو به پیشرفت  ایران اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی دشمنان برای سرکوب کردن این پیشرفت ها در حوزه های مختلف در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند.

 

امام جمعه میامی  با بیان اینکه امروز هجمه های دشمنان به سمت مسائل فرهنگی و بویژه در فضای مجازی می رود،افزود:افزایش سواد رسانه ای جامعه برای مقابله به هجمه های فرهنگی دشمن بسیار تاثیر گذار است و کانون های فرهنگی هنری با محوریت مساجد و مسائل دینی در راستای مقابله با دشمن پیشگام این عرصه باشند.

 

وی ضمن تقدیر از برگزاری طرح ملی سفیران اجتماعی در شهرستان میامی ،بیان کرد: تربیت مربی مشاوران بومی و ارتباط مستقیم آنان با نوجوانان و خانواده ها در زمینه مسایل اجتماعی بسیار مهم است که کانون های فهنگی هنری مساجد در این زمینه بخوبی ورود پیدا کرده  اند.

 

حجت الاسلام صفایی پور با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی هنری از موازی کاری ها پرهیز شود،افزود: یک ارتباط منطقی بین دستگاه های فرهنگی در زمینه اجرای برنامه ها ایجاد شود و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه های منسجم تری را در سطح جامعه اجرا شود.