شکوفا کردن استعداد های فرهنگی و هنری بچه های مسجد اولویت کانون های فهما است
شکوفا کردن استعداد هاي فرهنگي و هنري بچه هاي مسجد اولويت کانون هاي فهما است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

شکوفا کردن استعداد های فرهنگی و هنری بچه های مسجد اولویت کانون های فهما است

حجت الاسلام موسوي گفت:کانون هاي فهما شکوفا کردن استعداد هاي هنري بچه هاي محله ها و مجاورين مسجد ،تربيت هنرمندان انقلابي و پايبندي به اصول و مباني اسلام را در دستور کار خود دارند.
شناسه خبر : 25819 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد:هدف از تاسیس کانون های مساجد مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و کادر سازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی و پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر وظایف اصلی کانون های مساجد می باشد،افزود: کشف استعداد های فرهنگی و هنری از بین نوجوانان و جوانان در محله های شهری و روستایی از کارکد های اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

وی افزود: کانون های فهما شکوفا کردن استعداد های هنری بچه های محله ها و مجاورین مسجد ،تربیت هنرمندان انقلابی و پایبندی به اصول و مبانی اسلام را در دستور کار خود دارند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: فرهنگ و هنر ایران اسلامی و اسلام ناب نیازمند حضور اهالی مسجد در عرصه های مختلف است که این موضوع با حضور ارزشمند بچه های مسجد و عضو کانون های فرهنگی هنری مسجد و دیگر ارکان مسجد امکان پذیر خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با تأکید براینکه طرح ملی "ایران قوی"، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و فعالیت های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری در کانون های مساجد توجه داشته است ادامه داد: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه اجرای برنامه ها به سمت فضای مجازی سوق داده شد،افزود: طرح ایران قوی توجه به فضای مجازی و استفاده مناسب از این ظرفیت را به خوبی نشان داد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: کانون‌ها فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت می‌کنند و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم برای ارتقاع سطح کمی و کیفی کانون ها می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی نیز در سال ۹۹ اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده است که کانون های مساجد در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون 153 مجوز الکترونیکی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کانون های مساجد استان سمنان صادر شده است،افزود:صدور مجوز الکترونیک از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کار بسیار مطلوب و خوبی است که می تواند ساختار کانون ها را در شبکه فهما نظام مند کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه روند کار مجوز کانون ها با تلاش همکاران ستاد استان در حال انجام است، گفت: سامانه «بچه‌های مسجد» فضایی را فراهم کرده تا کانون‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی موارد اداری مربوطه را پیگیری کرده و رفت و آمد آنان به ستاد به حداقل برسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 99 و در راستای دومین رویداد ملی فهما در طرح ملی ایران قوی فعالیت داشته اند،گفت: در این طرح برنامه ها در قالب 3 شبستان و 12 رواق برنامه ریزی شده بود که کانون ها فعالیت خود را در این زمینه ها در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.

وی با ابراز خرسندی از آمار مشارکت کانونهای فهمای استان در طرح های «سه شنبه های تکریم» و «روح مقاومت» گفت : 331 برنامه در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم و 155 اثر در طرح بین المللی روح مقاومت از طریق سایت بچه های مسجد و در قالب های؛ پادکست، صوت و عکس نوشت به ثبت رسیده و همچنان فعالیت کانونها در این راستا ادامه دارد.

حجت الاسلام موسوی افزود: در طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد استان 164 برنامه در طرح ملی راهکار، 315 مورد خلاصه نویسی کتاب، 41 مورد اثر در جشنواره سردار آسمانی، 217 برنامه در طرح ملی شنبه های کتاب و 42 مورد ایده به ثبت رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت:در دومین رویداد ملی فهما دوره های مختلف آموزشی برای اعضاء کانون های در سامانه بچه های مسجد برنامه ریزی شده است که تعداد 1500 نفر از اعضاء کانون های استان سمنان در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

وی افزود: در سال 99 تعداد 6 هزار و 160  بسته گوشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع گردیده است.

در استان سمنان 264 کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت هستند که 4 کانون آن جدید التاسیس می باشند و همچنین در دومین رویداد ملی فهما 13 کانون بعنوان کانون رابط با کانون های زیر مجموعه خود در هر شهرستان در ارتباط بوده و تبادل نظر دز زمینه طرح ملی ایران قوی صورت گرفته است.