کانون های مساجد برای کادرسازی در مسجد تلاش کنند
کانون هاي مساجد براي کادرسازي در مسجد تلاش کنند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد:

کانون های مساجد برای کادرسازی در مسجد تلاش کنند

آيت الله شاهچراغي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همگام با ديگر ارکان فرهنگي در مسجد براي کادرسازي تلاش کنند و با تعامل و همکاري براي تربيت نيروهاي انقلابي بيش از گذشته برنامه ريزي داشته باشند.
شناسه خبر : 25820 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کارکنان ستاد فهما استان سمنان به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دفتر امام جمعه سمنان با  اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) مبنی بر جایگاه والای خدمت به مردم ، بیان کرد:خداوند متعال دوست دارد انسان در خدمت سایر مردم باشد و به دیگر همنوعان خود کمک کند و مساجد ظرفیت بالایی بای خدمت رسانی به مردم جامعه اسلامی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مسجد پا گرفته است و بقای آن نیز باید در مساجد صورت پذیرد و مسجد فقط محل نماز نیست و انجام فعالیت های فرهنگی،هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون های مساجد و پایگاه های مقائمت بسیج با محوریت مسجد می باشد.

 

وی تصریح کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد همگام با دیگر ارکان فرهنگی در مسجد برای کادرسازی تلاش کنند و با تعامل و همکاری برای تربیت نیروهای انقلابی بیش از گذشته برنامه ریزی و جدیت داشته باشند.

 

آیت الله شاهچراغی در ادامه با بیان اینکه تعاون و همکاری در اجرای برنامه ها همیشه در حوزه مالی نیست، تاکید کرد:مسئولان و ارکان مسجد در حوزه های فرهنگی و هنری نیز تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان در برابر آسیب های حوزه فرهنگی و اجتماعی ایستادگی  کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر ضرورت توجه به روستاها در اجرای طرح و برنامه های مختلف،بیان کرد: نوجوانان و جوانان در روستاها مشتاق اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستند و برای سالم ماندن این نسل جامعه از انحرافات و آسیب های موجود باید هدایتگری در قالب مساجد صورت پذیرد.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اگر تربیت کودک و نوجوان در همان سنین فراموش شود مشکلات خطرناکی در زندگی فردی و اجتماعی آنان بوجود خواهد آمد،گفت: کانون های فرهنگی هنری و حلقات صالحین پایگاه های بسیج در مسجد باید نقش هدایتگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ایفا کنند.

 

آیت الله شاهچراغی همچنین به نظارت بیشتر بر برنامه های کانون ها در مساجد تاکید داشت و افزود: برنامه های فرهنگی هنری باید رنگ اسلامی داشته باشند و مدیران مربوط به ارکان مسجد از مجموعه های مربوط به خود در شهرها و روستاها سرکشی و بازدید داشته باشند