عضویت بیش از 23 هزار نفر در کانون های مساجد استان سمنان
عضويت بيش از 23 هزار نفر در کانون هاي مساجد استان سمنان

عضویت بیش از 23 هزار نفر در کانون های مساجد استان سمنان

حجت الاسلام موسوي با اشاره به فعاليت خوب کانون هاي مساجد استان سمنان در طرح ملي ايران قوي،گفت: بيش از 23 هزار نفر عضو کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي باشند که در سامانه بچه هاي مسجد به ثبت رسيده اند.
شناسه خبر : 25825 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و  کارکنان ستاد فهما استان سمنان به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ابراز داشت: هدف از تاسیس کانون های مساجد مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و کادر سازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی و پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر وظایف اصلی کانون های مساجد می باشد،افزود: کشف استعداد های فرهنگی و هنری از بین نوجوانان و جوانان در محله های شهری و روستایی از کارکرد های اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

 

وی با تأکید براینکه طرح ملی "ایران قوی" بعنوان برنامه اصلی کانون های مساجد در سال 99، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و فعالیت های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری در کانون های مساجد توجه داشته است ادامه داد: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد:کانون‌ها فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت می‌کنند و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم برای ارتقاع سطح کمی و کیفی کانون ها می شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی نیز در سال ۹۹ اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده است که کانون های مساجد در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده اند.

 

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در شبستان ها و رواق های طرح ملی ایران قوی ارائه کرد.