کانون های مساجد یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی هستند
کانون هاي مساجد يکي از ارکان اصلي اشاعه فرهنگ ناب اسلامي و توحيدي هستند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:

کانون های مساجد یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی هستند

مهديان با گراميداشت 18 اسفند ماه سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: کانون هاي فهما با همفکري و رهنمودهاي ائمه جماعات و ديگر متوليان مسجد، به يکي از ارکان اصلي اشاعه فرهنگ ناب اسلامي و توحيدي تبديل شده اند.
شناسه خبر : 25855 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۵۹

رضا مهدیان در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از سمنان با گرامیداشت هجدهم اسفند ماه ،سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند که در کنار همفکری ها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کانون های مساجد را فرامو ش نکرده و به آن اهمیت داده و برای آن برنامه ریزی کنید، تصریح کرد:این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می دهد کانون ها می توانند اثرگذار باشند و در بیانیه گام دوم انقلاب هم محوریت بیشتر را بر جوانان قرار دادند و کانون های مساجد هم محل ظهور و بروز جوانان هستند بنابراین کانون ها می توانند در شکل گیری گام دوم انقلاب و ادامه آن اثرگذار باشند.

 

وی افزود:مساجد به عنوان گسترده ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی با داشتن شبکه مویرگی در دورترین نقاط کشور، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.

 

مهدیان گفت: تلفیق مسجد و تفکرات مذهبی با فعالیت های فرهنگی و هنری یک مدل بسیار موفق است که می تواند اندیشه های بسیار نویی را در کنار مساجد ایجاد کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تقدیر از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فضای مجازی،بیان کرد:ایجاد سامانه بچه های مسجد برای کانون ها یکی از ایده های خوب است که توانسته با ایجاد رقابت بین کانون ها آنها را در مسیر تولیدات برنامه های فرهنگی و هنری ترغیب کند.

 

وی همچنین با اشاره به طرح ایران قوی تأکید کرد: طرح ایران قوی طرحی  ارزشمند است و همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند باید قوی باشیم و برای قوی شدن مجهز شدن به ابزارها را باید در دستور کار قرار دهیم و این قوی شدن در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و... است.

 

مهدیان در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود ،گفت:اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بدون هیچ چشم داشتی و برای رضای خداوند متعال و همچنین برای زنده نگهداشتن نام مساجد که خانه‌های خدا روی زمین هستند، فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام می‌دهند.