آغاز طرح سه شنبه های تکریم در سال 1400 با تجلیل از خانوده شهیدان عبدوس
آغاز طرح سه شنبه هاي تکريم در سال 1400 با تجليل از خانوده شهيدان عبدوس

آغاز طرح سه شنبه های تکریم در سال 1400 با تجلیل از خانوده شهیدان عبدوس

حجت الاسلام موسوي گفت: اولين هفته طرح ملي سه شنبه هاي تکريم در سال 1400 با تجليل از خانواده معظم شهداي روحاني حميد و حيدر عبدوس در سمنان برگزار شد.
شناسه خبر : 26495 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از مسنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی با اعلام این خبر ،بیان کرد: در نخستین سه شنبه کاری سال ۱۴۰۰ ، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و حوزه های علمیه استان و شهرستان سمنان  با خانواده شهیدان حمید و حیدر عبدوس دیدار کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت تجلیل از خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1399 بوده است که امیدواریم در سال 1400 نیز این برنامه استمرار داشته باشد.

 

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدای روحانی پیش درآمد برگزاری همایش بزرگداشت شهدای روحانی استان سمنان در خرداد ماه امسال نیز می باشد که از اواخر سال گذشته دیدار با خانواده شهدای روحانی در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در حال انجام است.

 

شهید حجت‌الاسلام حیدر عبدوس در کربلای ۴ به شهادت رسید و کمتر از ۲۰ روز بعد برادرش حمید که خبری از شهادت برادرش حیدر نداشت در روند عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. هنگام تشییع جنازه حیدر، حمید در جبهه بود و مادر اجازه نداد کسی به حمید خبر شهادت برادرش را بدهد، می‌گفت: «نمی‌خواهم اسلحه حیدر زمین بماند. هر وقت خودش خواست برمی‌گردد.» ۲۰ روز بعد وقتی خبر شهادت حمید را به مادر دادند، بر سر جنازه بی سر و دست و بدن حمید حاضر شد و گفت: «همان‌گونه که زینب (س) رگ‌های بریده برادر را بوسید، من باید رگ‌های بریده گردن پسرم را ببوسم، از این رگ‌ها ندای قرآن و نام اهل بیت خارج شده است.» این‌ها همان ام‌وهب‌هایی هستند که درس ایثار و صلابت را در مکتب حسین (ع) آموخته و از پیام‌رسان عاشورا الگو گرفته‌اند.