دهه کرامت فرصتی برای آشنایی با دستورات اهل بیت(ع) است
دهه کرامت فرصتي براي آشنايي با دستورات اهل بيت(ع) است
مدیر حوزه های علمیه استان سمنان :

دهه کرامت فرصتی برای آشنایی با دستورات اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام رستميان با بيان اينکه دهه کرامت فرصتي براي آشنايي با دستورات اهل بيت است افزود:مطالعه احاديث و سيره ائمه و بويژه امام رضا(ع) مي تواند راهگشايي باشد تا ما بتوانيم در سايه اين دستورات به ارزش ها پايبند باشيم و فرهنگ ارزشي را در جامعه گسترش دهيم.
شناسه خبر : 28084 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۷

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت بیان کرد: دهه کرامت فرهنگی ارزشمند است که در این چند سال بمناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) نامگذاری شده است و در این دهه ظرفیتی ایجاد شده که نسبت به دو بزرگوار بیشتر آشنایی پیدا کنیم.


مدیر حوزه های علمیه استان سمنان افزود:در این که چرا این دهه بعنوان دهه کرامت  نامیده شده است باید توجه داشت که کرامت یعنی ارزش ها و آنچه که انسان در سایه آن احکام و دستورات ارزش پیدا می کند و با عمل به این ارزشها جامعه ارزشی می شود و دهه کرامت دهه ارزش ها است.


وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای آشنایی  با دستورات اهل بیت است تصریح کرد:مطالعه احادیث و سیره ائمه و بویژه امام رضا(ع) می تواند راهگشایی باشد تا ما بتوانیم در سایه این دستورات به ارزش ها پایبند باشیم و فرهنگ ارزشی را در جامعه گسترش دهیم.


حجت الاسلام رستمیان بیان کرد: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وابستگی و انس زیادی به یکدیگر داشتند و این انس باعث شد که حصرت معصومه(س) برای زیارت برادرشان از مدینه به ایران آمدند و رنج سفر را تحمل نمودند.
 

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان افتخار دارد که بین الحرمين ایران است، افزود:در این دهه روز بقاع متبرکه و تکریم امامزادگان را داریم که این بقاع و حرم امامزادگان نیز پایگاه های فرهنگی هستند و مهمان استان ما نیز هستند و باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید قدردان و شکرگذار حضور امام رضا(ع) ، حضرت معصومه(س) و امامزادگان در ایران اسلامی باشیم ،گفت:امیدواریم در این دهه کرامت در راه خدمت به ارزش ها و بندگان خدا بیشتر قدم برداریم تا از ادامه دهندگان سیره اهل بیت(ع) باشیم.

کلمات کلیدی: دهه کرامت سمنان