طرح قرآنی 1455 در استان سمنان آغاز شد
طرح قرآني 1455 در استان سمنان آغاز شد
همزمان با سراسر کشور؛

طرح قرآنی 1455 در استان سمنان آغاز شد

حجت الاسلام موسوي گفت: همزمان با سراسر کشور طرح قرآني 1455 در سطح استان سمنان و بويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آغاز شد.
شناسه خبر : 28433 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی با بیان اینکه طرح ملی قرآنی 1455 به مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و چهار معاونت صدا و سیما از امروز آغاز شده است، بیان کرد: این طرح ملی بامشارکت نهادها و سازمان‌‍‌های قرآنی کشور و چهارمعاونت صداوسیما ، با شعار محوری قرآن ، امید، زندگی از پنجم تیر آغاز و در ۱۲شهریور به مدت ده هفته برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: هفت عرصه خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چندرسانه‌ای، گرافیک، طراحی پوستر، داستان‌نویسی و نقاشی برای سنین مختلف و از طریق سامانه فهما، سایت شبکه قرآن و معارف سیما و اپلیکیشن این شبکه طراحی شده اجرا تا از این طریق قرآن محسوس‌تر وارد زندگی ما شود.

 

حجت الاسلام موسوی با یادآوری این مطلب که اعضای كانون ها پس از ورود به سامانه بچه های مسجد می توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار خود اقدام کنند عنوان کرد: پايگاه اطلاع رسانی طرح bachehayemasjed.ir و qurantv. Ir/qbesharat و آدرس فضای مجازی @qbesharat است و فايل های مرتبط ( متن آيات، تفسير و ... ) در اين سامانه ها بارگذاری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت حفظ موضوعی آيات قرآن كريم که اجرای آن از امروز آغاز شده و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد ابراز داشت: اجرای طرح قرآنی 1455 به مدت 10 هفته و هر هفته با محوريت یک آيه يا عبارت از قرآن كريم اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بیان کرد: ائمه جماعات و اساتيد می توانند به صورت حضوری يا در فضای مجازی نسبت به برگزاری جلسات آموزشی، تفسير و تبيين آيات و به شکل هفتگی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه  اين طرح قرآنی به صورت جشنواره و مسابقه پيامكی اجرا می شود اضافه کرد: شماره سامانه پيامكی ۳۰۰۰۰۴۴۴۴ است و روزانه به هر یک از  ۱۰ نفر منتخب جوايزی به مبلغ ۲ میلیون ریال اهداء می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان یکی از فعالیت های مورد ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما، را طرح قرآنی۱۴۵۵ عنوان کردوافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با مراجعه به این سامانه و شرکت در این طرح قرآنی ۳۰۰ امتیاز کسب کنند.

 

کلمات کلیدی: سمنان طرح قرآني 1455 فهما