مخاطبان اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند
مخاطبان اصلي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد نسل جوان هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

مخاطبان اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند

حجت الاسلام موسوي گفت: کانون‌هاي فهما شکوفا کردن استعدادهاي هنري بچه‌هاي محله‌ها و مجاوران مسجد، تربيت هنرمندان انقلابي و پايبند به اصول و مباني اسلام را در دستور کار خود دارند.
شناسه خبر : 28554 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان ؛حجت الاسلام«سید علی موسوی » در نشست با معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه جذب جوانان ونوجوانان به مسجد از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است گفت: عرصه فرهنگ، حوزه هنر،فضای مجازی وفضای بین الملل  محورهای فعالیت کانون مساجد تعریف شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خواستار حمایت بیشتر فرمانداری شاهرود از کانون های مساجد این شهرستان شدوافزود: فرمانداری شاهرود با پیشنهاد اداره فرهنگ وارشاد این شهرستان می تواند در حوزه تجهیزاتی و عمرانی به کانون های مساجد کمک واز آن ها حمایت کند.

وی کمک کردن به کانون ها را موجب دلگرمی بیشتر برای فعالیتها واجرای برنامه ها عنوان کردوافزود: رویکرد تولی گری در دبیرخانه استان سمنان و واگذاری برنامه های اجرایی به کانون های توانمند و کادرسازی تقویت نیروهای مستعد در کانون ها و آموزش های لازم برای تربیت نیروهای متخصص و متعهد از برنامه های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام موسوی فعالیت کانون های مساجد در حوزه اجتماعی بویژه در طرح سفیران اجتماعی را یادآورشد وادامه داد: این طرح از مهمترین طرح های در دست اقدام کانون های مساجد بوده که در شهرستان میامی ستان سمنان انجام خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  در ادامه با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در رویداد ملی فهما اظهارکرد: تحولات خوبی را در سطح کانون‌های مساجد به ویژه در چند سال اخیر مواجه بودیم از جمله فعالیت‌هایی که در سطح فضای مجازی و با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد شکل گرفت؛ این سامانه در واقع پل ارتباطی خوبی را میان کانون‌ها و حوزه برنامه‌ریزی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برقرار کرد که جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر جایگاه و ظرفیت مساجد گفت: با توجه به کارکردها و انتظاراتی که از مساجد وجود دارد و در اساس‌نامه ستاد فهما (فرهنگ و هنر مساجد  ایران)نیز به آنها اشاره شده است تلاش کانون‌ها باید در راستای تحقق این اهداف باشد، برای مثال از مهمترین کارکردهای کانون‌ها تقویت روح همدلی و محبت میان آحاد و اقشار مختلف جامعه است که این مهم در قالب رواق همدلی محقق می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در سال ۹۹ طرح ملی ایران قوی محوریت برنامه های  کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است،  اضافه کرد: دستگاه‌های تأثیرگذار در نظام فرهنگی و هنری مساجد برای رونق بخشی به فعالیت‌های کتابخانه ای، قرآنی و فرهنگی و هنری تلاش وافری داشته باشند.

 رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود نیز دراین نشست با بیان اینکه این اداره با مشارکت کانون های مساجد در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت خوبی را دارند گفت: مخاطبان اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند.

«رضا مهدیان» با اشاره به برنامه ها وفعالیتهای مختلف کانون مساجد اظهارداشت: کانون های مساجد به دلیل حضور جوانان محیط مناسبی برای اجرای برنامه های نو و خلاقانه است.