فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مساجد روستایی می‌تواند به معرفی فرهنگ بومی کمک‌ کند
فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در دل مساجد روستايي مي‌تواند به معرفي فرهنگ بومي کمک‌ کند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود :

فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مساجد روستایی می‌تواند به معرفی فرهنگ بومی کمک‌ کند

مهديان گفت:امروز مساجد يکي از پايگاه هاي مهم فرهنگي در روستاها هستند و فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در دل مساجد روستا مي‌تواند به معرفي فرهنگ بومي کمک‌ کند.
شناسه خبر : 29064 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

به گزارش ستاد راتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛رضا مهدیان در نشستی با کارشناس منطقه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در شاهرود با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و هنر در روستاها بیان کرد:اگر جوانان ما فرهنگ خود را به درستی بشناسند به سراغ فرهنگ بیگانه و غربی نمی‌روند و اجتماع کوچک روستا می تواند بستر این شناخت باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: کانون های مساجد ظرفیت بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر هستند و این کانون ها بهترین راه جذب کودکان و نوجوانان به سمت مساجد بویژه در مناطق روستایی و عشایری هستند.

 

وی در ادامه نقش ائمه جماعت مساجد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: روحانیون در مساجد می توانند با ایجاد تعامل بین ارکان مسجد سبب رونق فعالیت های فرهنگی روستاها شوند.

 

مهدیان با بیان اینکه کانون های مساجد بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هستند ،بیان کرد:کانون های فهما در بسیاری از برنامه های فرهنگی،قرآنی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت بسیار خوبی دارند و کانون ها باید سعی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد داشته باشند و اجرای برنامه هایی نو و خلاقانه را همراه با نشاط اجتماعی در راس کار خود قرار دهند.