حضور نوجوانان و جوانان بهترین نوع آبادانی معنوی مسجد است
حضور نوجوانان و جوانان بهترين نوع آباداني معنوي مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان:

حضور نوجوانان و جوانان بهترین نوع آبادانی معنوی مسجد است

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه حضور مردم در مسجد واقامه نماز در مساجد بهترين نوع اباداني معنوي مسجد است،افزود:کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي اباداني معنوي مساجد اقدامات فراواني انجام مي دهند که فعاليت هاي قرآني ،فرهنگي ،هنري ،آموزشي، تربيتي و ... از مهمترين حوزه هاي فعاليت کانون هاي فهما مي باشد.
شناسه خبر : 29686 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سيد علي موسوي با گراميداشت 30مرداد ماه روز جهاني مسجد و با اشاره به آيه ۱۸ سوره مبارکه توبه در زمينه اهميت اباداني مساجد بيان کرد: در اين آيه خداوند متعال به خصوصيات آبادکنندگان مساجد اشاره کرده است و در واقع آبادي مسجد به صورت مادي و معنوي مي باشد.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با بيان اينکه آبادي مادي شامل ساختمان و متعلقات آن مي شود که خيرين و هيات امنا انجام مي دهند ،افزود: آبادي معنوي توسط ارکان مسجد انجام مي شود که کانونهاي فرهنگي هنري مساجد نيز در اباداني معنوي مسجد سهم بسيار چشم گيري را دارند.

 

وي با بيان اينکه حضور مردم در مسجد واقامه نماز در مساجد بهترين نوع اباداني معنوي مسجد است،تصريح کرد:کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي اباداني معنوي مساجد اقدامات فراواني انجام مي دهند که فعاليت هاي قرآني ،فرهنگي ،هنري ،آموزشي، تربيتي و ... از مهمترين حوزه هاي فتاليت کانون هاي فهما مي باشد.

 

حجت الاسلام موسوي افزود: هدف اصلي تمامي فعاليت ها جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و پرشور شدن فعاليت هاي مسجد با حضور بچه هاي مسجد مي باشد.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان بيان کرد:مساجد در تاريخ اسلام از صدر اسلام تا کنون در هدايت جامعه به طرف معنويت تلاش کرده اند و هر اتفاقي در جوامع اسلامي نيز رخ داده است اين مساجد بودند که پيشتاز بوده اند و وارد عرصه و ميدان شدند.

 

وي گفت:در کشور ما هم سنگر دفاع مقدس و کانون هم سنگر مبارزه با جنگ اقتصادي و بيماري کرونا و عمل به مواسات و کمک مومنانه هستند.