مسجد طراز اسلامی محوریت کانون های مساجد باشد
مسجد طراز اسلامي محوريت کانون هاي مساجد باشد
نماینده ولی فقیه در استان سمنان :

مسجد طراز اسلامی محوریت کانون های مساجد باشد

حجت الاسلام مطيعي با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ، مسجد طراز اسلامي را محوريت کارخود قراردهند گفت: براي رسيدن به اين هدف بايد اين اقدامات و فعاليت ها آسيب شناسي شود.
شناسه خبر : 29920 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) ازسمنان ؛حجت الاسلام مرتضي مطيعي در نشستي با مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان و مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان و تعدادي از کارمندان اين ستاد با تاکيد بر لزوم آسيب شناسي فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: اين امر براي توجه به ارتقاي بهره وري فعاليت ها ضروري است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان ، با بيان اينکه با توجه به فعاليت جوانان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد انتظار است بهره وري لازم را در فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون ها شاهد باشيم اضافه کرد: ايجاد جذابيت در برنامه هاي فرهنگي و هنري در جذب نوجوانان و جوانان نقش مهم دارد.

 

وي توجه به بعد آموزشي و زير ساختي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اظهار کرد: از آنجايي که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بازوان اصلي اجراي برنامه هاي قرآني و فرهنگي و هنري با محوريت ارزش هاي ديني و انقلاب اسلامي هستند لذا نقش بسيار بارزي در ايجاد وحدت و همدلي بين اقشار مختلف مردم به ويژه در بين نسل جوان برعهده دارند.

حجت الاسلام مطيعي با تاکيد بر لزوم توجه به مطالعه و کتابخواني در جامعه، وجود کتاب هاي مناسب در کتابخانه هاي مساجد را ضروري دانست و گفت: فرهنگ کتابخواني در جامعه خيلي کم شده و نرم افزارها جايگزين کتاب هاي چاپي شده است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان با تأکيد براينکه امروزه بايد فرهنگ کتابخواني را بيشتر در جامعه ترويج دهيم و در زمينه کتابخواني با رويکرد جديدي در حوزه نرم افزاري ورود پيدا کنيم ادامه داد: مجازي شدن بسياري از فعاليت ها از جمله وجود کتابخانه هاي مجازي بايد مورد توجه باشد.

 

وي خواستار تامين سرانه مورد نياز کانون هاي فرهنگي هنري شد و تاکيد کرد: نبود سرانه مناسب انگيزه هاي فعاليت را کاهش مي دهد و بايد مسئولان براي برقراري مجدد سرانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اقدامات لازم را انجام دهند.

 

حجت الاسلام مطيعي همچنين با اشاره به اينکه شوراي قرآني استان سمنان فعال شود اظهارداشت : در فعاليت هاي قرآني از کارهايي که بايد صورت گيرد اجراي طرح نهضت روان خواني قرآن کريم است و در اين خصوص بايد آموزش روان خواني را در جامعه توسعه دهيم.

کلمات کلیدی: سمنان