مردمی بودن شاخصه مهم کانون های مساجد است
مردمي بودن شاخصه مهم کانون هاي مساجد است

مردمی بودن شاخصه مهم کانون های مساجد است

فلاح لاله زاري مردمي بودن و حضور و بروز جوانان متعهد مسجدي را از جنبه هاي مهم کانون هاي فرهنگي هنري مساجدعنوان کردوگفت: : کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، يک ظرفيت نيروي انساني گسترده هستند که در دل مسجد فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 29922 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از سمنان؛ فرشيد فلاح لاله زاري درنشست با نماينده ولي فقيه دراستان سمنان يکي از مصاديق فرهنگي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را کانون هاي فرهنگي هنري مساجددانست وگفت: اين مراکز در بدنه جامعه هستند.

 

مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان سمنان افزود: کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با توجه به ظرفيت وپتانسيل ها راهکار خوبي براي توسعه فعاليت هاي مردمي در جامه مي باشند. وي با اشاره به اينکه در استان سمنان ۲۶۴ کانون فرهنگي هنري مساجد فعاليت دارند اظهار کرد: بيش از ۲۳ هزار نفر عضو کانون هاي مساجد در سطح استان مي باشند.

 

فلاح لاله زاري با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين دوران داراي سامانه و شبکه مستقلي تحت عنوان «فهما»شده اند اظهار داشت: فهما براي ديده شدن فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد و عرصه‌اي براي رقابت و معرفي الگوهاي برتر مساجد از سوي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور طراحي و دنبال مي شود که در قالب اين طرح فعاليت ها در سامانه «بچه هاي مسجد» معرفي و احصا مي شود و براساس امتياز وفعاليت ها کانون ها حمايت مي شوند.

 

مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان سمنان توجه به مناطق روستايي را از رويکرد کانون هاي فرهنگي هنري مساجدعنوان کردوافزود: در سال ۱۴۰۰ در ۲۰ نقطه شهري و روستايي اجراي برنامه هاي فرهنگي خواهيم داشت و تفاهم نامه هاي لازم در زمينه تهيه وتدوين شده و در شهرستان هاي مختلف اجرا مي شود.

 

وي به ارتباط کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با جوانان ونوجوانان نيز اشاره داشت واظهارکرد: اين نهاد مردمي با استفاده از ظرفيت و ارتباط با جوانان در حوزه هاي مختلف فرهنگي ،هنري و ورزشي فعاليت خوبي با محوريت دين و ارزش هاي ديني دارند.