توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در 20 نقطه روستایی و شهری استان سمنان
توسعه فعاليت هاي فرهنگي هنري در 20 نقطه روستايي و شهري استان سمنان

توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در 20 نقطه روستایی و شهری استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري با مشارکت اين کانون ها در 20 روستا و شهر غير مرکز شهرستان در اين استان در سال جاري خبر داد.
شناسه خبر : 30258 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سيدعلي موسوي در نشست وبيناري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به همراه معاونان و کارشناسان و نيز روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان افزود: از اين تعداد 13 روستا و هفت شهر در استان سمنان انتخاب شده اند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با اشاره به اينکه دفتر فرهنگ و هنر روستا و عشاير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين خصوص وظايفي را به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد محول کرده است اظهار داشت: در اين خصوص در استان سمنان 20 نقطه شهري و روستايي تعيين و مقرر شده اين مناطق طرح و برنامه هاي خود را ارائه و براي حمايت از اين روستاها و شهرها در توسعه فرهنگ و هنر 50 ميليون ريال به هر منطقه کمک و حمايت مي شود.

 

وي با بيان اينکه اين روستاها و شهرها بايدبراي اجراي طرح ها و برنامه هاي خود علاوه بر اين کمک، از کمک ها و منابع محلي نيز استفاده کنند افزود: در اين خصوص هفت شهر ايوانکي، شهميرزاد، حسين آباد کالپوش، کلاته خيج، ديباج، بيارجمن و درجزين تعيين شده اند.

 

حجت الاسلام موسوي بيان کرد: روستاهاي خيرآباد در سمنان، نردين در ميامي، ده سلطان آرادان، خطير کوه مهديشهر، ريکان گرمسار، اروانه سرخه، معلمان و صح دامغان به همراه سه روستاي قرآني افتر شهرستان سرخه، جزن دامغان و ميقان شاهرود در اين برنامه انتخاب شده اند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان گفت: در اين روستاها با کمک کانون هاي فرهنگي هنري برنامه هاي فرهنگي هنري اجرا مي شود و در شهرها نيز با حمايت و کمک امامان جمعه در توسعه فعاليت هاي فرهنگي هنري اقدام خواهد شد.

 

وي از روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست تا در خصوص تحقق اين برنامه مهم که نقش مهمي در توسعه فعاليت هاي فرهنگي هنري دارد برنامه ريزي و فعاليت نمايند.