طرح کوثر رسالت در استان سمنان برگزار می‌شود/برجسته‌ترین نقش مادر تربیت است
طرح کوثر رسالت در استان سمنان برگزار مي‌شود/برجسته‌ترين نقش مادر تربيت است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

طرح کوثر رسالت در استان سمنان برگزار می‌شود/برجسته‌ترین نقش مادر تربیت است

حجت الاسلام موسوي از اجراي طرح کوثر رسالتدر قالب عناويني نظير «هر مادر ايراني،يک مربي قرآني » و «مادر آگاه، جامعه سالم» در سطح کانو‌ هاي مساجد استان سمنان خبر داد.
شناسه خبر : 30343 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در نشست با مربیان طرح کوثر رسالت سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه طرح ملی کوثر رسالت در سال جاری در استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: این طرح با عناوین «هر مادر ايراني،يک مربي قرآني » و «مادر آگاه، جامعه سالم» با محوریت روانشناسی دینی و قرآنی در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان برگزار خواهد شد.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان افزود: این طرح به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادر سازی،توانمند سازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش های دینی و استفاده بهیته از اعتبارات و امکانات در حوزه مساجد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اهمیت معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است و مسئولان باید با کانون های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقولانه مبارزه کنند که مهمترین شاخصه طرح کوثر رسالت نیز معنویت و اخلاق می باشد.

 

وی با بیان اینکه اهمیت توجه به مادر به عنوان یک مربی در آموزه های دینی و فرهنگ و به ویژه در مراکز دینی و مساجد وجود داشته و دارد، افزود: نقش مادر مهارتی همراه با مبانی دقیق است که فقط در وجود زن نهادینه شده است که غفلت و اشتباه  در آن موجب فساد و تباهی و مراقبت از آن موجب خیرخواهی و خوبی در جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برجسته ترین نقش مادر نقش تربیتی است و بزرگترین منبع تربیتی مذهب است، تصریح کرد: تربیت دینی کودک ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در آینده نیازمند به ستون پایداری است که هنگام تزلزل به آن متکی باشد و در مسیر رسیدن به هدف دچار لغزش نشود.

 

وی افزود: مادر باید با کسب مهارت های آموزش خداشناسی،قرآن آموزی و نماز آموزی در راه تربیت کودک تلاش کند.

 

مدیر ستاد فهما استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری این طرح باید با محوریت مساجد برگزار شود،افزود: آشنایی مادران با وش های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان،زمینه سازی جهت ارتباط و انس با قرآن برای مادران در خانه و تقویت و تربیت دینی و اخلاق مادران به عنوان محور فعالیت دینی در خانه و پیشگیری از آسیب های غیر اخلاقی در جامعه و فضای رسانه ای مجازی ازمهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد.

 

وی با باین اینکه این طرح در سه دوره مقدماتی،تکمیلی و پیشرفته  در قالب کارگاه های مختلف مجازی و حضوری برگزار می شود،افزود: این طرح ویژه مادرانی می باشد که فرزندان کمتر از 10 سال سن دارند و همچنین مراکز کودک محور نیز در این طرح حضور خواهند داشت.