اربعین حسینی یکی از مهمترین جلوه های تمدن سازی است
اربعين حسيني يکي از مهمترين جلوه هاي تمدن سازي است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

اربعین حسینی یکی از مهمترین جلوه های تمدن سازی است

حجت الاسلام نجم با بيان اينکه در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي تمدن سازي مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود:  يکي از راه هاي تمدن سازي و رسيدن به آرمان مهدوي تجمع مردم در روز اربعين حسيني مي باشد.   
شناسه خبر : 30717 تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي  (فهما) از سمنان؛  حجت الاسلام مهدی نجم در وبينار تخصصي اربعين حسيني که به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان برگزار گرديد با بيان اينکه اربعين در اصطلاح خاص يک عنوان براي روز چهلم شهداست،بيان کرد: ما در عالم فقط اربعين حسيني را داريم و در واقع اربعين و عدد ۴۰ در اصطلاح عام به عنوان يکي از راز هاي هستي محسوب مي شود.

 

مدير حوزه علميه خواهران استان سمنان افزود: عدد ۴۰ در طول حيات بشر از جايگاه ويژه اي برخوردار است از جمله مبعوث شدن پيامبر اسلام در سن چهل سالگي و همچنين حضرت موسي(ع) در چهلمين روز از عبادت توفيق پيدا کرد تا کليم الله شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

وي با اشاره به اهميت روز اربعين حسيني گفت:بر اساس روايتي از امام حسن عسکري (ع) زيارت اربعين به عنوان يکي از ۵ نشانه شيعه مي باشد که اين نشان از اهميت والاي اربعين حسيني نسبت به ساير ايام سال است.

 

وي با بيان اينکه امروز اربعين در جامعه اسلامي و جهاني جلوه ويژه اي پيدا کرده است، افزود: اين شور و توجه مردم به اربعين حسيني نياز به تمدن سازي بيشتري دارد که بايد توسط مردم صورت گيرد تا زمينه ظهور حضرت مهدي (عج) نيز فراهم شود و پياده روي اربعين حسيني زمينه لازم براي پر کردن اين خلا را ايجاد کرده است.

 

حجت الاسلام نجم در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي نيز تمدن سازي مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود:  يکي از راه هاي تمدن سازي و رسيدن به آرمان مهدوي تجمع مردم در روز اربعين حسيني مي باشد.