کانون‌های مساجد مجریان فرهنگ و هنر در روستاها به شمار می‌روند
کانون‌هاي مساجد مجريان فرهنگ و هنر در روستاها به شمار مي‌روند

کانون‌های مساجد مجریان فرهنگ و هنر در روستاها به شمار می‌روند

حجت‌الاسلام موسوي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در روستاها مجريان فرهنگ و هنربوده و به خوبي مي‌توانند چراغ فرهنگ و هنر غني بومي و محلي را روشن نگاه دارند.
شناسه خبر : 30994 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما)از سمنان؛حجت الاسلام سيد علي موسوي با گراميداشت روز ملي روستا به فعاليت هاي ارزشمند کانون هاي مساجد روستايي در استان سمنان ،بيان کرد: کانون هاي فهما زيرساخت بسيار خوبي براي رشد و ارتقاء فرهنگ ديني در روستاها محسوب می شوند.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با اشاره به ضرورت حمايت از کانون هاي مساجد روستايي، افزود : توجه به کانون روستايي موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر روستا خواهد شد.

وي افزود: دفتر فرهنگ و هنر روستا و عشاير و ستاد هماهنگي کانون هاي فهما با انعقاد تفاهم نامه اي با وزارت جهاد کشاورزي ميتوانند راستاي توجه بيشتر به روستاها بويژه در حوزه کارآفريني در زمينه کشاورزي و دامپروري تلاش کنند.

حجت الاسلام موسوي تصريح کرد :کانون هاي مساجد ظرفيت مناسبي براي مشارکت با جهاد کشاورزي در زمينه فرهنگ سازي براي حمايت از توليدات داخلي حوزه کشاورزي و دامپروري مي باشند.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با بيان اينکه کانون هاي مساجد در زمينه توليد صنايع دستي نيز مي توانند فعاليت هاي ارزشمندي داشته باشند، افزود: تعامل و همکاري کانون هاي مساجد با ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مي تواند در حمايت از توليدات روستايي موثر باشد.

وي در پايان گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در روستاها مجريان فرهنگ و هنر مي باشند و به خوبي مي توانند چراغ فرهنگ و هنر غني بومي و محلي را روشن نگاه دارند.