کانون‌های فهما می‌توانند سد محکمی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان باشند
کانون‌هاي فهما مي‌توانند سد محکمي در برابر شبيخون فرهنگي دشمنان باشند

کانون‌های فهما می‌توانند سد محکمی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان باشند

فلاح به وجود صدها کانون فرهنگي هنري مساجد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: اين کانون ها با جذب و هدايت جوانان و نوجوانان با محوريت مسجد مي توانند سد محکمي در برابر تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمنان ايجاد کنند.
شناسه خبر : 31122 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

«فرشيد فلاح لاله زاري» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از سمنان، به مناسبت سالگرد سخنراني تاريخي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در استان خراسان شمالي در خصوص کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بيان کرد: اهميت و تاثير گذاري اين کانون ها در شرايط کنوني دو چندان شده است و بايد با تقويت و حمايت از کانون هاي فرهنگي هنري، اين مراکز را در رسيدن به اهداف مد نظر مقام عظماي ولايت کمک کرد.

 

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان به وجود صدها کانون فرهنگي هنري مساجد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: اين کانون ها با جذب و هدايت جوانان و نوجوانان با محوريت مسجد مي توانند سد محکمي در برابر تهاج و شبيخون فرهنگي دشمنان ايجاد کنند.

 

وي افزود: مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالي فرمودند: من سفارش مي‌کنم که کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را فراموش نکنيد، البته با همکاري بسيج. بد است که بين روحاني مسجد و بسيج مسجد اختلاف به وجود بيايد. با همکاري بسيج اين کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را مؤثر کنيد. برايش کار کنيد. بنشينيد فکر کنيد، مطالعه کنيد و سخني که متناسب با نيازِ آن جواني است که آنجا حضور پيدا مي‌کند، فراهم کنيد. مطالعه کنيد. کتاب‌هايي وجود دارد که مي‌شود از اين کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هايي هست، برويد بپرسيد، تحقيق کنيد از کساني که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنيد. مسلح کنيد به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌هاي فرهنگي هنري برويد و پذيراي جوان‌ها باشيد. با روي خوش هم پذيرا باشيد.

 

فلاح تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنراني در جمع روحانيون استان خراسان شمالي، برنامه ريزي براي بچه ها و اهالي مسجد با محوريت امام جماعت مسجد را مورد تاکيد قرار دادند.