انتشار فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» در کانون‌های مساجد استان سمنان
انتشار فراخوان جشنواره ملي هنرهاي تجسمي «ترنج» در کانون‌هاي مساجد استان سمنان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

انتشار فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» در کانون‌های مساجد استان سمنان

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه فراخوان اولين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي «ترنج» در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان منتشر شد گفت:مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ماه است.
شناسه خبر : 31925 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» در کانون های مساجد استان سمنان گفت: این جشنواره در راستای اجرای سومین رویداد ملی «فهما» از سوی ستاد کانون های فرهگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان اردبیل در حال برگزاری است که فراخوان آن در سطح کانون های مساجد استان منتشر شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان شناسایی و تقویت استعداد های موجود در کانون های مساجد را هدف برپایی جشنواره های هنری عنوان کردوافزود: مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها،افزایش تولید محصولات فرهنگی، هنری و دینی به همت بچه‌های مساجد کشور،کشف استعدادها و حمایت بیش از پیش از هنرمندان مسجد محور خصوصاً در حوزه هنرهای تجسمی،غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد و ایجاد رقابت سالم و هوشمند ويژه آحاد جامعه خصوصاً نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

 

وی تصریح کرد:این جشنواره در چهار رشته شامل نقاشی با تکنیک آزاد، گرافیک (پوستر)، عکاسی با دوربین و موبایل و خوشنویسی با خط نستعلیق و ثلث برگزار می شود.

 

حجت الاسلام  موسوی مهلت ارسال آثاربه جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج»  ۳۰ آبان ماه ذکر کردوافزود: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند از طریق ورود به سامانه «بچه های مسجد» به نشانی  https://bachehayemasjed.ir/signin آثار خود را ارسال کنند.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان این جشنواره در 3 بخش آزاد ، بچه های مسجد و در بخش روستایی نیز برگزار می شود.

 

وی استفاده از ظرفیت هنر برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مورد مطالبه  رهبر معظم انقلاب و حضور اصحاب فرهنگ و هنر مسجدی در فرهنگ سازی و ترویج ارزش های والای انقلاب اسلامی و نیازهای اساسی کشور خصوصاً تولید ، کار و اشتغال وشناسایی و رقابت آثار هنرمندان تجسمی سراسر کشور خصوصاً نوجوانان و جوانان مسجدی را از رویکردهای جشنواره برشمرد.