دیجیتالی کردن کانون‌های مساجد ثمره رویداد ملی فهما بوده است
ديجيتالي کردن کانون‌هاي مساجد ثمره رويداد ملي فهما بوده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران:

دیجیتالی کردن کانون‌های مساجد ثمره رویداد ملی فهما بوده است

فلاح با اشاره به برگزاري سومين رويداد ملي فهما در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ،گقت: ديجيتالي شدن فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و ثبت در سامانه بچه هاي مسجد ثمره فهما بوده است.
شناسه خبر : 32081 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ «فرشید فلاح لاله زاری» ظهر یکشنبه 23 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما ،بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای طرح ملی فهما فعالیت های فرهنگی و هنری را به سمت ثبت دیجیتالی سوق داده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رویداد ملی فهما از سال 1398 در کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است،افزود:ستاد هماهنگی کانون های فهما با راه اندازی سامانه  بچه های مسجد در واقع یک گام جلوتر از سایر دستگاه ها در زمینه دیجیتالی کردن فعالیت ها بوده اند.

 

وی با بیان اینکه سامانه بچه های مسجد از کاغذ بازی ها و مسائل مربوط به جمع آوری گزارشات جلوگیری کرده است، بیان کرد: با امتیاز دهی سامانه توزیع اعتبارات نیز به صورت عادلانه در میان کانون ها صورت می گیرد و با ثبت برنامه و طرح ها در سامانه اعتبار مربوطه به کانون تخصیص داده می شود.

 

فلاح در ادامه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود:30 عنوان برنامه در هفته کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار خواهد شد که برنامه چراغ راه با حضور مولفان و نویسندگان،رونمایی از کتاب شاخص دفاع مقدس،طرح پاییزه کتاب با فروش کتاب با 30 درصد تخفیف و فراخوان پنجمین دوسالانه کتاب از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به حضور سمنان جزء 5 شهر گزینه پایتخت کتاب در کشور،بیان کرد:امیدواریم با تلاش همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر سمنان بنواند عنوان پایتخت کتاب ایران اسلامی را کسب کند.